logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۴
[ شناسه خبر : ۱۱۴۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

سرنگونی پهپاد آمریکایی نفت را گران کرد

سرنگونی-پهپاد-آمریکایی-نفت-را-گران-کرد
قیمت نفت که دیروز در پی سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی در آسمان ایران جهشی ۴.۳ درصدی داشت امروز با ۳۶ سنت کاهش به ۶۴ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش موج رسا; به نقل از تسنیم، به دنبال سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی در آسمان ایران، حمله حوثی های یمن به یک نیروگاه برق عربستان، قیمت نفت در بازارهای جهانی به شدت افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا با 5 دلار و 38 سنت افزایش به 56 دلار و 65 سنت رسید. دیروز و به دنبال انتشار خبر سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی در آسمان ایران، قیمت نفت تا 5.4 درصد افزایش یافته بود. اما قیمت نفت برنت نیز که دیروز جهشی 4.3 درصدی داشت و در مسیر افزایش هفتگی بیش از 8 درصدی قرار دارد، امروز با 36 سنت کاهش به 64 دلار و 22 سنت رسید.

ترامپ دیروز در اظهاراتی منفعلانه تلاش کرد شلیک موشک ایرانی به سوی پهپاد آمریکایی را کم اهمیت جلوه دهد. وی مدعی شد که این حمله احتمالا به دستور مقامات ارشد ایرانی انجام نگرفته بلکه تصمیم شخصی یک ژنرال بوده است.

موسسه مشورتی اف جی این در یادداشتی نوشت: «تردیدی نیست که اختلال شدید در ترانزیت نفت از طریق تنگه هرمز تبعات بسیار جدی ای خواهد داشت.»

به دنبال حملات هفته های اخیر به تانکرهای نفتی در تنگه هرمز، تنش ها در خاورمیانه که محل عرضه بیش از 20 درصد نفت جهان است به شدت افزایش یافته است. واشنگتن تهران را متهم به دست داشتن در حمله به تانکرها کرده، اما ایران این اتهامات را قویا رد کرده است.

در همین حال، با تقویت احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا امیدها به افزایش تقاضا برای نفت نیز بیشتر شده است.

آلفونسو اسپارزا، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا گفت: «احتمال بروز اختلال در عرضه و همچنین تضعیف ارزش دلار (در نتیجه احتمال کاهش نرخ بهره در آمریکا) موجب شده تا قیمت نفت بالا برود.»

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر