logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۳
[ شناسه خبر : ۱۱۴۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان مطرح کرد

عزم جدی دستگاه قضایی استان زنجان برای کاهش آمار طلاق/ استان زنجان رتبه نخست کشوری را در استفاده از پابندهای الکترونیکی دارد

عزم-جدی-دستگاه-قضایی-استان-زنجان-برای-کاهش-آمار-طلاق-استان-زنجان-رتبه-نخست-کشوری-را-در-استفاده-از-پابندهای-الکترونیکی-دارد

رئیس کل دادگستری استان زنجان از عزم جدی دستگاه قضایی استان زنجان برای کاهش آمار طلاق خبر داد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام اسمعیل صادقی‌نیارکی امروز به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضاییه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان  اینکه در این هفته برنامه‌های متوع و متراکمی را خواهیم داشت، اظهار کرد: همه ما باید رهروان اهداف و مقاصد شهدا باشیم و این موضوع در حد شعار نباشد.

وی با اشاره به شهادت 72 یار اصیل انقلاب اسلامی و نظام ابراز کرد: دشمنان شهید بهشتی و یاران اصیل انقلاب را نشانه گرفت اما این انقلاب به برکت خون شهدا و یاری خداوند متعال آسیب نمی‌بیند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان حضور در گلزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، حضور در مساجد، دیدار چهره به چهره با مردم، حضور در صدا و سیما و ارائه گزارش، آگاهی بخشی به طبقات مختلف مردم، حضور در زندانهای استان و دیدار چهره به چهره با زندانیان، حضور در همایش سراسری قوه قضاییه و دیدار با رهبر معظم انقلاب را از جمله برنامه‌های این هفته عنوان کرد و گفت: ما باید گزارش اقدمات خود را به مردم اطلاع دهیم و بنا به اندیشه امام خمینی(ره) مردم ولی نعمت هستند.

وی رسانه‌ها را حلقه ارتباط مردم با حاکمیت دانست و عنوان کرد: مردم حق دارند از موضوعات باخبر شوند و باید اطلاع‌رسانی‌ها به مردم دقیق باشد تا رضایت مردم جلب شود.

حجت‌الاسلام صادقی‌نیارکی با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم تا انتشار برخی اخبار سبب ناامیدی مردم نشود، خاطرنشان کرد: این موضوع با مطالبه‌گری فرق دارد چرا که مطالبه‌گری نه تنها اعتماد و امید مردم را افزایش می‌دهد، بلکه مسئولان را به کار و تلاش و پاسخگویی وامی‌دارد.

وی با بیان اینکه باید خود را خدمت‌گذار و مسئول بدانیم، ادامه داد: نباید در انجام وظایف کوتاهی کنیم و باید خودمان را یک سرباز بدانیم که در خدمت مردم است.

عالی‌ترین مقام قضایی استان زنجان اشاره‌ای به برخی تغییرات در بدنه دستگاه قضایی استان زنجان در شهرستانها داشت و عنوان کرد: بنا به اقتضائاتی برخی تغییرات را در روسای دادگستریهای شهرستانها و دادستانها انجام دادیم تا نفرات جدید با انرژی مضاعف و حرکت جهادی کارها را پیش ببرند.

وی با تاکید بر اینکه از زمان حضورم در استان تا به امروز تاکیدم حفظ ارتباط با مردم بوده است، ابراز کرد: از 6 ماهه دوم سال گذشته تاکنون 2229 مورد ملاقات مردمی داشتیم.

حجت‌الاسلام صادقی‌نیارکی به رسیدگی دستگاه قضایی استان به 277 هزار و 123 پرونده در نقاط مختلف مجموعه قضایی استان در طول یک سال اشاره کرد و افزود: این آمار این چنین است که ممکن است یک پرونده در چند بخش از دستگاه قضایی وارد شده و تکرار شود که براین اساس ما نسبت به سال گذشته با افزایش 9 درصدی ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی استان مواجه هستیم که باید در این خصوص تدابیر ویژه داشته باشیم و این موضوع از نظر بنده نیازمند تحلیل دقیق است.

وی با اشاره به اینکه از این میزان پرونده 121 هزار و 880 فقره ورودی یکتاست، اضافه کرد: تعداد ورودی‌های یکتا برابر با 53 درصد کل پرونده‌هاست که نشان می‌دهد 50 درصد پرونده‌های ما تکرار می‌شود.

این مقام عالی قضایی با بیان اینکه همکاران بنده به 225 هزار و 713 فقره در طوول یکک سال رسیدگی کردند، افزود: یک کار مضاعفی در دستگاه قضایی استان در خصوص رسیدگی به پرونده‌ها انجام شده چرا که امکانات ما به اندازه 9 درصد افزایش نیافته که شاهد افزایش 9 درصدی ورودی پرونده‌ها هستیم.

وی با اشاره به فعالت 140 قاضی در استان زنجان بیان کرد: 35 درصد محکومیت‌ها در پرونده‌های مختومه شده مربوط به جزای نقدی بوده و 21 درصد احکام محکومیت‌ها را حبس تشکیل می‌دهد که این نشان می‌دهد دستگاه قضایی استان توفیقات خوبی در مجازاتهای جایگزین حبس داشته است.

حجت‌الاسلام صادقی‌نیارکی با بیان اینکه 48 هزار و 758 پرونده در شوراهای حل اختلاف استان مورد رسیدگی قرار گرفته است، ادامه داد: این رسیدگی‌ها با حذف تشریفات زائد انجام می‌شود.

وی جرم نخست استان را خشونت‌های کلامی عنوان کرد و گفت: در بخش کیفری 10 جرم نخست استان را احصا کردیم که به دنبال این هستیم تا با کنترل و جلوگیری از وقوع این جرمها آمارها قدمهای اساسی در این زمینه برداریم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه استان در بحث خشونتهای رفتاری از قتل عمدی رنج می‌برد، اظهار کرد: با توجه به اینکه آمار قتل در استان زنجان بالا بود، این موضوع به یک دغدغه برای ما تبدیل شد و برای کاهش این موضوع اجرای احکام صادر شده را در این خصوص در دستور کار قرار دادیم که منجر به کاهش آمار در سال 98 شد.

وی با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی استان در مبارزه با فساد عنوان کرد: ورود پررنگ دستگاه قضایی در این حوزه منجر به تشکیل 63 پرونده در زمینه فساد دستگاه‌های دولتی شد.

این مقام مسئول در خصوص اقدمات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: 71 واحد تولیدی مشکلاتی عدیده‌ای داشتند که برای 61 مورد اقدامات حمایتی انجام دادیم.

وی با اشاره به کاهش 24 درصدی آمار پرونده‌های طلاق و طلاقهای ثبت شده بیان کرد: در نیمه دوم سال 96 پرونده‌های ورودی طلاق 1024 مورد بود که در 6 ماهه دوم سال 97 به میزان 782 مورد رسید.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به استفاده از پابند الکترونیکی در استان زنجان عنوان کرد: هم  اکنون برای 36 نفر پابند الکترونیکی استفاده می‌شود که از این حیث در کشور رتبه نخست را داریم که منجر به برکات و آثار خوبی در این زمینه شده است چرا که استفاده از این روش در حبس اجتماعی افراد اصللح گرایانه و بازدارنده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر