logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۱۴۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان:

افزایش 40 تا 50 درصدی تولید کلزا در استان زنجان/ مطالبات کلزا کاران طارم به صورت مستمر پرداخت می‌شود

افزایش-40-تا-50-درصدی-تولید-کلزا-در-استان-زنجان-مطالبات-کلزا-کاران-طارم-به-صورت-مستمر-پرداخت-می‌شود

مدیرامور زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه 100تن محصول کلزا به مرکز خرید شهرستان طارم تحویل داده شده است گفت: مطالبات کلزا کاران طارم بدون هیچ مشکلی به صورت مستمر پرداخت می‌شود.

حسین عامری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برداشت محصول کلزا در شهرستان طارم اظهار کرد: کار برداشت محصول کلزا در شهرستان طارم به اتمام رسیده و اقدامات لازم در خصوص خرید تضمینی از کشاورزان در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه 100 تن محصول کلزا به مرکز خرید تضمینی شهرستان طارم تحویل داده شده است تصریح کرد: مشکلی هم در خصوص پرداخت مطالبات کلزاکاران در شهرستان طارم وجود ندارد.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به میزان تولید کلزا امسال در استان زنجان بیان کرد: براساس برآوردهای انجام شده امسال حدود دو هزار و ۲۰۰ تن کلزا در استان زنجان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده امسال میزان تولید کلزا نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد گفت: بر این اساس میزان تولید این محصول در سطح استان زنجان بیش از ۵۰ درصد افزایش خواهد داشت.

عامری با اشاره به اینکه امسال قیمت خرید این محصول 3 هزار 439 تومان تعیین شده است افزود: بخشی از مطالبات کلزا کاران در شهرستان طارم پرداخت شده و روند پرداخت مطالبات کشاورزان در این شهرستان ادامه دارد و هیچ مشکلی در خصوص وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه رعایت دستورالعمل کشت و تولید کلزا که نتیجه فعالیت‌های تحقیقاتی و تجربیات کاربردی سالیان گذشته است و دستیابی به پتانسیل تولید ارقام توصیه شده کلزا در هر منطقه را به دنبال خواهد داشت، خاطرنشان کرد: کلزا را باید 6 هفته  قبل از شروع شدن یخبندان (دمای کمتر از 4- درجه سانتیگراد) کشت کرد تا با رسیدن به مرحله هشت برگی (رزت)، به تنش سرمای زمستانه مقاوم شود.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به نقش مهم کشت کلزا در توسعه صنعت زنبورداری افزود: کشت کلزا همچنین سبب افزایش مواد آلی خاک و بهبود حاصلخیزی خاک می‌شود.

وی با اشاره به ارائه مشاوره و نظارت مستمر کارشناسان در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت کلزا در استان زنجان عنوان کرد: هر کدام از کارشناسان پهنه ها سطح مشخصی از مزارع کلزا را تحت نظارت خود داشته و با بازدیدهای مستمر مشاوره‌های لازم را به کشاورزان ارائه می‌کنند.

عامری خاطرنشان کرد: به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به کشاورزان در راستای توسعه کشت کلزا در استان اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همایش‌های مختلف در تمام شهرستانهای استان شده و در این راستا از تمام ابزارهای اطلاع رسانی بهره گرفته می‌شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر