logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۵
[ شناسه خبر : ۱۱۴۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در جلسه اقتصاد مقاومتی زنجان مطرح شد؛

مردم راه ایستادگی و ماندگاری را با وجود همه شرایط سخت انتخاب کرده اند/ اثرگذاری ایران در سپهر سیاسی منطقه و جهان

-مردم-راه-ایستادگی-و-ماندگاری-را-با-وجود-همه-شرایط-سخت-انتخاب-کرده-اند-اثرگذاری-ایران-در-سپهر-سیاسی-منطقه-و-جهان

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: مردم ما راه انقلاب،ایستادگی و ماندگاری را با وجود همه شرایط سخت در تاریخ انتخاب کرده اند.

به گزارش موج رسا; آیت الله شیخ علی خاتمی عصر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی استان زنجان، اظهار داشت: از دیدگاه امام علی (ع) مسئولیت ها میدان امتحان برای شخصیت ها محسوب می شود اگر چه فرصت عمر ما محدود بوده و فرصت مسئولیت نیز همیشه وجود ندارد اما انسان های عاقل از این فرصت کوتاه حداکثر استفاده را می کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته همواره با عزت، سربلندی و اقتدار در عرصه های مختلف بوده است، افزود: انقلاب در مقابل حوادث گوناگون راست قامت در برابر طوفان ها و توطئه ها ایستاده است.

امام جمعه زنجان ادامه داد: مردانی بزرگ انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و امروز نیز مردان دیگری سنگربان این انقلاب در گردنه های مختلف هستند.

آیت الله خاتمی گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب، ایران عددی در جغرافیای سیاسی نبود اما امروز در سپهر سیاسی منطقه و بخشی از جهان اثر گذار است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه دشمن با همه توان تلاش کرده است که انقلاب اسلامی با قدرت گام دوم را برندارد، افزود: مردم ما راه انقلاب،ایستادگی و ماندگاری را با وجود همه شرایط سخت در تاریخ انتخاب کرده اند.

آیت الله خاتمی  با بیان اینکه استقامت هزینه دارد اما هزینه اش اقتدار و عزت است، افزود: اگر امروز همه با هم دست در دست دهیم و چارچوب علمی اقتصاد مقاومتی را نیز در پیش بگیریم در پیشگاه تاریخ، عدال الهی و وجدان عمومی سربلند خواهیم شد.

وی بیان داشت: امروز هم مانند چهل سال قبل پشت سر رهبر حکیم انقلاب و کارگزاران خدوم حرکت می کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان در ادامه این جلسه اظهارداشت: کشور ما با محدودیت های جدی مواجه است که بحران کاغذ یکی از جدیدترین بحران ها محسوب می شود.
وی افزود: ضروری است در دنیای دیجیتال امروز روش های سنتی و غلط ارائه زونکن های چندین صد صفحه ای در مزایده ها جمع آوری شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: عدم تفویض ثبت سفارش گروه کالایی ۲ از سوی بانک مرکزی علیرغم تفویض اختیار وزارت صمت به استان ها یکی از مشکلات است.
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان ادامه داد: عدم تفویض اختیار اعطای تسهیلات از مبالغ مشخص به بالا در استان و محدودیت حدود اختیار سرپرستان بانک ها از دیگر مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی است.
جمیلی خاطرنشان کرد: وابستگی اکثر صنایع به واردات مواد اولیه و نبود بسته حمایتی دولت برای آن دسته از مواد اولیه و قطعات بومی سازی شده از دیگر مشکلات فعالان اقتصادی است.
رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت در ادامه این جلسه اظهار داشت: تفویض اختیارات دولتی به استان را به شدت ادامه دهیم.
نباتچیان با بیان اینکه بانک ها را موظف به شراکت در سرمایه گذاری کنید،افزود: در تحریم های داخلی به سرمایه گذاران کمک کرده و نظام مالیاتی را درست کنید.
وی برضرورت اصلاح قانون کار تاکید کرد و گفت: قانونی می خواهیم به نفع کارفرما و کارگر باشد.
زاهد فعال حوزه کشاورزی استان زنجان در ادامه این جلسه اظهارداشت: در ۱۰ استان و ۱۲ واحد تولیدی این واحد فعالیت می کند.
وی گفت: برای واردات جوجه اجداد برای تولید با مشکل مواجه هستیم.
 
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه اظهارداشت: در دوره ای آستانه تحمل اقتصادی مردم صفر شد.
وی افزود: جمهوری اسلامی دارای نعمت های بیشماری از جمله دین اسلام،وجود مرجع عالیقدر، امنیت حاصل خون شهدا و همت مردم است.
این نماینده برضرورت آزاد سازی قیمت ها برای رفع مشکلات جامعه تاکید کرد و گفت:دوباره باید آستانه تحمل مردم بالا رود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تقویت بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: باید زیرساخت های استان ها مورد توجه قرار گرفته و همت لازم وجود داشته باشد.
وقف چی بیان داشت: سد ذخیره در استان زنجان وجود ندارد و موجودی ها نیز بسیار کم است.
وی افزود: سرانه تولید محصول کشاورزی در طارم ۱۲ تن است که در هیچ جای کشور این ظرفیت وجود ندارد.
 

استاندار زنجان در ادامه این جلسه از وجود امنیت و آرامش سرمایه گذاری در استان زنجان خبرداد و گفت: استان دارای نقشه راه برای اجرای پروژه ها است.

حقیقی با بیان اینکه 40 پروژه محوری در قالب این نقشه راه در استان زنجان اجرایی می شود، افزود: هئیت اندیشه ورز استان نیز تشکیل شده و از نظرات این هئیت استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: جلسات محوری تولید در واحدهای تولیدی استان زنجان برای رفع مشکلات برگزار می شود.

این مسئول بیان داشت: هر دستگاه اجرایی موظف به ارائه پنج برنامه عملیاتی برای اجرا در استان است که رسانه ها نیز این موضوعات را پیگیری می کنند.//ن

لایه جدید...

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر