logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۱۴۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

مردم شهرستان خدابنده در حوزه اقتصاد مقاومتی گامهای خوبی برداشتند

مردم-شهرستان-خدابنده-در-حوزه-اقتصاد-مقاومتی-گامهای-خوبی-برداشتند

استاندار زنجان با اشاره به فعالیت مردم خدابنده در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: مردم سخت کوش شهرستان خدابنده در حوزه مختلف در زمینه اقتصاد مقاومتی گامهای بسیار موثری را برداشتند.

به گزارش موج رسا; فتح‌الله حقیقی امروز در دیدار مردمی معاون اول رئیس‌جمهور با مردم دوتپه سفلی، خدابنده با اشاره به اینکه شهرستان خدابنده و روستای دو تپه مملو از ارزش است اظهار کرد: این شهرستان ویژگیهای خاصی در زمینه های مختلفی دارد.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان مردان و زنان سلحشوری دارد که در حوزه اقتصاد مقاومتی گام برمیدارند عنوان کرد: مردمان این شهرستان سخت کوش و تلاشگر هستند.

استاندار زنجان با بیان اینکه مردم روستای دو تپه علاوه براینکه به شغل کشاورزی، دامداری و زنبورداری مشغول هستند در سایر حوزه ها مانند نجاری فعالیت دارند که نمونه بارزی از اقتصاد مقاومتی است.

حسین جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه اقدامات قابل توجهی در حوزه کشاورزی در سطح استان زنجان انجام شده است عنوان کرد: بخش کشاورزی در حوزه اقتصاد دارای اهمیت خاصی بوده در این دولت به بخش توجه خاصی شده است.

وی با اشاره به اینکه 18 درصد اشتغال کشور در حوزه کشاورزی است افزود: 26 درصد تولید ناخالصی استان زنجان مربوط به حوزه کشاورزی بوده در حالی است که این میزان در سطح کشور 12درصد است.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه کشاورزی در سطح استان زنجان ابراز کرد: اقدامات خوبی در سطح استان در حوزه کشاورزی انجام شده و در این راستا ظرفیب مکانیزاسیون کشاورزی از 1.3 به 1.98 افزایش یافته است.

جعفری به طرح توسعه تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین اشاره و بیان کرد: در این حوزه اقدامات خوبی انجام شده و در حال حاضر میانگین تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین 25 درصد بوده که این میزان در استان زنجان بیشتر از این میزان است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر