logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۷
[ شناسه خبر : ۱۱۴۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان مطرح شد

رفتارهای پرخطر روند رو به رشدی در استان زنجان دارد/ بیشترین تصادفات فوتی در استان زنجان مربوط به پراید است

رفتارهای-پرخطر-روند-رو-به-رشدی-در-استان-زنجان-دارد-بیشترین-تصادفات-فوتی-در-استان-زنجان-مربوط-به-پراید-است

جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان حول موضوعات مختلفی در دادگستری استان زنجان برگزار شد.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان با اشاره به غربالگری دانشجویان علوم پزشکی زنجان هنگام ورود به دانشگاه اظهار کرد: پرونده‌های سلامت جسمانی و روانی برای دانشجویان تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به ارائه خدمات مرکز مشاوره به دانشجویان عنوان کرد: حوزه دانشجویی نیاز به توجه ویژه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با شاره به روند اعتیاد به مواد مخدر گل تصریح کرد: رفتارهای پرخطر روند رو به رشدی در استان زنجان دارد.

وی به تشکیل مجمع سلامت در شهرستانها و مرکز استان زنجان اشاره کرد و گفت: 147 اولویت در این مجامع احصا شده و 10 اولویت مشخص و برای هر سال یک اولویت اصلی تعیین  می‌شود.

قزلباش با اشاره به آسیب‌هایی همچون اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و خانواده ابراز کرد: باید از طرفیت‌های خود مردم برای حل مشکلات‌شان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه باید مردم را درگیر مسئله خودشان بکنیم، خاطرنشان کرد: تشکیل کانوهای سلامت محله در همین راستا بوده که اکنون 26 کانون سلامت محله تشکیل شده و تا پایان سال به 30 مورد افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به آموزش پیش از ازدواج به 4000 زوج در استان زنجان بیان کرد: این آمار مربوط به بازه زمانی دی ماه 97 تاکنون بوده است.

محمدرضا صائینی معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های معاونت بهداشت این دانشگاه ارائه کرد و گفت: مجوز آموزشهای پیش از ازدواج برای 10 استان کشور صادر شده بود اما ما نیز توانستیم این مجوز را از وزارت بهداشت دریافت کرده و توانستیم از دی ماه سال گذشته تاکنون 6 ساعت آموزش را برای زوجین ارائه دهیم.

وی با اشاره به ارائه آموزشهای مختلف و همچنین غربالگریها توسط  دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ما 42 درصد از افراد دارای HIV مثبت را در استان شناسایی کردیم اما هدف ما شناسایی 90 درصد مبتلایان است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه به ازای 20 هزار نفر جمعیت یک روان شناس بالینی در استان داریم، افزود: تمامی مادران باردار را از لحاظ HIV و اعتیاد مورد غربالگری قرار می‌دهیم.

علیرضا زراعتچی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اهم اقدامات خود را برپایه پیشگیری بنا نهاده است، اظهار کرد: ما اولویت را در بحث درمان سوء مصرف مواد برپایه آموزش گذاشتیم.

وی همچنین به اصلاح فرایند تایید دارو و همچنین ارائه دارو به مراکز ترک اعتیاد نیز اشاره کرد و یادآور شد: 90 درصد مراکز ترک اعتیاد مورد بازرسی قرار گرفتند.

ستاره مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به آمار فوتی‌های تصادفات رانندگی اظهار کرد: تمایل به رفتارهای پرخطر افزایش پیدا کرده است که اعتیاد در همه اینها نقش دارد.

وی با بیان اینکه شدت حوادث در شدت صدمات تاثیر دارد، گفت: با توجه به این موضوع اگر افراد درگیر در این تصادفات شدید در بهترین مراکز درمانی نیز بستری شوند، جان خود را از دست می‌دهند.

سردار رحیم جهانبخش فرمانده انتظامی استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه در سال 97 نسبت به سال 96 شاهد افزایش تصادفات منجر به فوت در استان زنجان بودیم، اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال 98 با توجه به اقدامات انجام شده شاهد کاهش تصادفات منجر به فوت در استان هستیم.

وی با بیان اینکه بیشترین معضل در تصادفات منجر به فوت ساختار خودروهای داخلی است، ابراز کرد: بیشترین تصادفات فوتی در استان زنجان مربوط به پراید است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه خودروهای ما ظرفیت سرعت‌های بالاتر را ندارند، خاطرنشان کرد: سال گذشته آمار قابل توجهی را در قتل داشتیم که با توجه به اقدامات حوزه اجرای احکام و اعدامهای انجام شده این شیب تند افزایش قتل رو به سراشیبی گرفت.

وی با بیان اینکه در سه ماهه امسال درصد کاهش را در حوزه قتل داشتیم، ابراز کرد: در بحث شرارت(چاقوکشی و قمه کشی)  41 درصد کاهش را شاهد هستیم.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه بیشترین مشکل در حوزه نزاع فردی است، ادامه داد: 1300 ممورد نزاع منجر به تشکیل پرونده در استان داشتیم.

وی با بیان اینکه فاصله فقر مطلق با غنی در شهر زنجان یک خیابان است، افزود: همین موضوع سبب شده تا درگیری‌هایی را داشته باشیم.

این مسئول با تاکید بر توجه به اقتدار پلیش و همچنین اقتدار دستگاه قضایی در کاهش جرائم تصریح کرد: در حوزه برخورد با شبکه توزیع و خرده فروشان 631 معتاد را دستگیر کردیم.

وی با اشاره به دستگیری 800 نفر از سارقین بیان کرد: در بحث طلاق نیز 1372 پرونده در کلانتریها و پاسگاه‌های ما تشکیل شده که با ارجاع به مشاورین ما 1037 پرونده منجر به صلح و سازش شده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر