logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۱
[ شناسه خبر : ۱۱۴۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون اداره کل محیط زیست استان زنجان:

واحدهای روغن کشی زیتون ملزم به اجرای سیستم تصفیه فاضلاب شدند/ واحدهای فرآوری زیتون در لیست واحدهای آلاینده قرار گرفتند

واحدهای-روغن-کشی-زیتون-ملزم-به-اجرای-سیستم-تصفیه-فاضلاب-شدند-واحدهای-فرآوری-زیتون-در-لیست-واحدهای-آلاینده-قرار-گرفتند

معاون اداره کل محیط زیست استان زنجان با اشاره به اقدامات محیط زیست در جلوگیری از آلایندگی زیست محیطی در حوزه روغن کشی زیتون در زنجان گفت: واحدهای روغن کشی زیتون ملزم به اجرای سیستم تصفیه فاضلاب شدند.

علی اسدی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تعداد واحدهای فعال زیتون کشی در استان زنجان اظهار کرد: بیش از ۷ واحد زیتون کشی در استان زنجان فعال است که با اکثر واحدها در مورد فاضلاب شان مشکل داریم.

وی در مورد نظارت محیط زیست به فعالیت‌های واحدهای زیتون کشی در شهرستان طارم تصریح کرد: پایش فعالیت این واحدها به صورت مستمر انجام می شود از سال گذشته چند مورد پرونده قضایی در این خصوص در سطح شهرستان طارم تشکیل شد و کار نمونه برداری از واحد ها انجام شد که خروجی آلودگی فاضلاب این واحدها بالای استاندارد بود به خاطر همین موضوع این واحدها به مراجع قضایی معرفی شدند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه پرونده این واحدها امسال نیز در حال پیگیری است بیان کرد: این واحد ها موظف هستند لز سیستم مناسبی در خروجی فاضلاب شان استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه واحدهای فرآوری زیتون به صورت فصلی در سطح شهرستان طارم فعالیت دارند خاطرنشان کرد: روغن کشی این واحدها در همه فصل ها وجود ندارد ولی با این حال باید استاندارد لازم در خروجی فاضلاب شان را رعایت کرده و از آلودگی محیط زیست جلوگیری کنند.

اسدی با بیان اینکه واحدهای فرآوری زیتون در سال گذشته در لیست واحدهای آلاینده قرار گرفتند افزود: این واحدها مشمول یک درصد آلایندگی شدند.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته این واحد ها سیستم بیولوژیکی را در برنامه داشتند ولی این برنامه با مشکل مواجه شد و نتوانستند در تصفیه فاضلاب موفق عمل کنند بیان کرد: یک روش فیزیکی وجود دارد این واحدها می توانند از این طریق نسبت به تصفیه فاضلاب شان اقدام کنند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه ایجاد سیستم تصفیه در واحدهای فرآوری زیتون به دلیل هزینه بر بودن از طرف تولید کنندگان استقلال نمی شود عنوان کرد محیط‌زیست اقدامات مقابله ای را انجام داده واحد های مشکل دار به مراجع قضایی معرفی شدند و این واحدها ملزم به اجرای سیستم تصفیه فاضلاب هستند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر