logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۴
[ شناسه خبر : ۱۱۳۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان:

5220 نوزاد در بیمارستانهای تامین اجتماعی زنجان چشم به جهان گشودند

5220-نوزاد-در-بیمارستانهای-تامین-اجتماعی-زنجان-چشم-به-جهان-گشودند

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: در سال 97 قریب به 5220 نوزاد در بیمارستانهای امام حسین (ع) زنجان و امید ابهر چشم به جهان گشودند.

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: از این تعداد بیش از 3520 نوزاد به روش طبیعی و قریب به 1700 نوزاد نیز به روش سزارین پا به عرصه وجود نهادند که 87 % زایمانهای طبیعی با حضور بستگان بیمار انجام شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به کاهش 4/1 درصدی آمار عمل سزارین در بیمارستانهای تامین اجتماعی استان تصریح کرد: در سال 97 بیش از یک و چهار. دهم  درصد کاهش سزارین نسبت به سال96 را در بیمارستانهای تامین اجتماعی داشتیم.

محمدی در خصوص ترویج فرهنگ زایمانهای طبیعی گفت: یکی از اهداف و برنامه های مهم بیمارستانهای تامین اجتماعی ترویج زایمان به روش طبیعی است که خوشبختانه بیمارستان امام حسین (ع) با اتخاذ تدابیر و برنامه ریزی منسجم ، توانست درخشش خوبی در بحث زایمانهای بی درد و زایمان در آب را داشته باشد بطوریکه در اردیبهشت ماه سالجاری بعنوان یک بیمارستان موفق در سطح کشور در ترویج زایمان طبیعی معرفی شد و از معاون وزیر بهداشت نیز لوح دریافت کرد.

این مقام مسئول همچنین اهمیت آموزش مادران را قبل از بارداری بسیار مهم خواند و عنوان کرد:  بیش از 34 درصد از زایمانهای انجام شده در کلاسهای آموزشی دوران بارداری شرکت کرده بودند.

وی بالاترین آمار و عملکرد در بخش زنان و زایمان را متعلق به بیمارستانهای تامین اجتماعی استان زنجان مطرح کرد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر