logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۱۳۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس شورای ملی زیتون:

گلخانه‌داران از عملکرد نظام مهندسی کشاورزی ناراضی هستند/ زیتون کاران مشکلی از واردات روغن زیتون با ارز آزاد ندارد

گلخانه‌داران-از-عملکرد-نظام-مهندسی-کشاورزی-ناراضی-هستند-زیتون-کاران-مشکلی-از-واردات-روغن-زیتون-با-ارز-آزاد-ندارد

رئیس شورای ملی زیتون با اشاره به عملکرد نظام مهندسی کشاورزی و حمایت از گلخانه‌داران گفت: گلخانه‌داران از عملکرد نظام مهندسی کشاورزی استان زنجان ناراضی هستند.

مهدی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه در حال حاضر 6 نهالستان مجاز زیتون در شهرستان طارم فعالیت می‌کنند اظهار کرد: هیچ کدام از این واحدها نتوانستند تسهیلات دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه در 10 سال اخیر روند ارائه تسهیلات به قدری مشکل شده هیچ گلخانه‌ای نتوانسته تسهیلات دریافت کند افزود: سطح تسهیلات نیز به طرح‌ها بستگی دارد ولی کسی موفق به دریافت تسهیلات نشده است.

رئیس شورای ملی زیتون در مورد واردات روغن زیتون خاطر نشان کرد: تولید داخلی با ارز آزاد انجام می‌شود ولی واردات روغن زیتون با ارز دولتی انجام می‌شد که ما مشکلی در واردات نداشتیم و از دولت خواستار این بودیم که واردات روغن زیتون انجام شود ولی با ارز آزاد اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: نمی‌خواهیم صنعت زیتون نیز همانند صنعت خودرو انحصاری شود و رقابت وجود داشته باشد ولی باید منصفانه باشد.

عباسی در مورد عدم حمایت نظام مهندسی کشاورزی از تولید کنندگان در حوزه گلخانه‌ای خاطر نشان کرد: نظام مهندسی به غیر از ایجاد مشکلی برای تولید کننده کار دیگری ندارد.

وی افزود: نظام مهندسی یک دهم اطلاعات تولید کننده را ندارد و توانایی در حوزه تولید ندارند ولی متاسفانه هیچ حمایتی از تولیدکنندگان نمی‌کنند.

رئیس شورای ملی زیتون در خصوص مشکل اخذ مجوز فعالیت گلخانه‌ای از نظام مهندسی کشاورزی افزود: در اخذ مجوز بروکراسی ادارای سختی را بر سر راه تولید کننده قرار می‌دهند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر