logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۱۳۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

طرح حذف قبض‌های کاغذی برق امسال در استان زنجان اجرا می‌شود

طرح-حذف-قبض‌های-کاغذی-برق-امسال-در-استان-زنجان-اجرا-می‌شود

حذف قبض‌های کاغذی شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور از جمله برنامه‌های در دست انجام وزارت نیرو است که این طرح امسال در زنجان نیز اجرا خواهد شد.

به گزارش موج رسا; با حذف قبض‌های کاغذی (آب، برق، گاز و تلفن) در کشور بیش از 1400میلیارد تومان هزینه صدور قبض کاغذی کشور صرفه‌جویی می‌شود و این هزینه بسیار زیاد می‌تواند در مسیرهای دیگری سرمایه‌گذاری شده و از هدر رفتن سرمایه کشور جلوگیری کند.

افزون بر بار مالی صدور قبض‌های کاغذی صدمه جبران‌ناپذیری به طبیعت وارد می‌کند.

برای تولید هر تن کاغذ به صورت متوسط  25 اصله درخت تنومند و بیش از 16هزار گالن آب باید از بین برود، این آمار در مدت طولانی فاجعه‌ای بزرگ و آسیب اقتصادی بالایی است.

عبداله نثار معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از اجرای این طرح در زنجان خبرداد و گفت: این شرکت 445 هزار و 674 مشترک (تاپایان سال97) دارد که سال گذشته 2میلیون و 667هزار و 344 قبض برق در این استان صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: برای صدور این تعداد قبض سالانه حدود 4.5 تن کاغذ مصرف می‌شود.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیان اینکه با حذف قبض‌های کاغذی از هدر رفتن کاغذ و از بین رفتن درختان و منابع آب کشور پیشگیری می‌شود افزود: کاهش هزینه‌های صدور و تحویل قبض، افزایش سرعت اطلاع‌رسانی، رفع مشکلات ناشی از مفقودی قبض‌ها و سایر مشکلاتی که برای مشترکین پیش‌ می‌آمد از دستاوردهای حذف قبض‌های کاغذی است.

ارائه خدمات غیرحضوری

وی عنوان کرد: مشترکان برق استان زنجان می‌توانند برای دریافت قبض برق به صورت پیامکی شماره هفت رقمی رمز رایانه موجود در قبض برق خود را با تلفن همراه خود به شماره 50004927 ارسال نمایند و مبلغ کارکرد ماهیانه برق خود را دریافت کنند.

عبداله نثار با اشاره به طراحی و انتشار نرم‌افزار سامانه برق زنجان(سبز) توسط شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: این اپلیکیشن سال گذشته برای تلفن همراه طراحی شد و خدماتی مانند درخواست انشعاب، اصلاح اطلاعات، درخواست اصلاح نام ، اصلاح سرویس و تعرفه، جمع‌آوری و نصب انشعاب، واریز صورت حساب و سایر خدمات غیرحضوری در این نرم افزار پیش‌بینی و طراحی شده است.

وی عنوان کرد: امسال نیز با ارتقای نرم افزار، افزون بر آن خدمات، برنامه‌های خاموشی با برنامه، شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نیز در این نرم افزار گنجانده شده و مشترکان هر منطقه می‌توانند با روش‌های مختلف برنامه‌های خاموشی استان زنجان را دریافت کنند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: در نسخه به‌روز شده نرم افزار سبز امکان شناسایی ماموران برق هر منطقه نیز فراهم شده است و شهروندان می‌توانند با مراجعه به این اپلیکیشن عکس و مشخصات مامور مربوط به اشتراک خود را دریافت کنند.

دریافت برنامه سبز

وی بیان کرد: شهروندان برای دانلود سامانه برق زنجان می‌توانند این اپلیکیشن را با نام "سامانه سبز" از کافه بازار و یا از طریق مراجعه به قسمت دانلود اپلیکیشن در سایت اینترنتی شرکت توزیع برق استان زنجان به نشانی www.zedc.ir دانلود و نصب کنند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر