logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۱۳۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون سیاسی – امنیتی استاندار زنجان خبرداد

فعالیت 44 حزب شناسنامه دار در استان زنجان/احزاب و تشکل ها را فقط در فضای انتخابات می بینیم

فعالیت-44-حزب-شناسنامه-دار-در-استان-زنجان-احزاب-و-تشکل-ها-را-فقط-در-فضای-انتخابات-می-بینیم

معاون سیاسی – امنیتی استاندار زنجان گفت: در حال حاضر 44 حزب شناسنامه دار،22 تشکل دانشجویی در دانشگاه ها و18 تشکل بازنشتگی در استان زنجان فعالیت دارند.

به گزارش موج رسا;خدابخش مرادی در نشست معتمدین،نخبگان و برگزیدگان استان زنجان، اظهار داشت: استان زنجان دارای 22 هزار و 164 کلیومتر مساحت بوده و یک میلیون و یک صد هزار نفر جمعیت دارد که از نظر موقعیت جغرافیایی استثنایی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه این استان در کریدور ارتباطی غرب آسیا و اروپا قرار گرفته است، افزو.د: بیش از 67 درصد مردم زنجان در شهر ساکن هستند.

این مسئول زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان شامل هشت شهرستان،18 بخش و4 حوزه انتخابیه است، افزود: 5 نماینده در مجلس شورای اسلامی از سوی مردم انتخاب شده اند.

معاون سیاسی – امنیتی استاندار زنجان با اشاره به فعالیت 44 حزب شناسنامه دار،22 تشکل دانشجویی در دانشگاه ها و18 تشکل بازنشتگی،افزود: 8 تشکل تخصصی، 5 روزنامه،55 هفته نامه وماهنامه در استان زنجان فعالیت می کنند.

مرادی خاطرنشان کرد: همچنین 270 سازمان مردم نهاد،80 موسسه خیریه،یک هزار و 300 هئیت مذهبی و 44 واحد دانشگاهی در استان زنجان فعالیت دارند.

رئیس خانه احزاب استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: نزدیک به دو سال است خانه احزاب در استان زنجان شکل گرفنه است که قدرت و جسارت لازم را به دست نیاورده است.

عباس قنبری با بیان اینکه احزاب و تشکل ها را فقط در فضای انتخابات می بینیم،افزود: جامعه نیازمند حزب است چرا که نیازمندی ها و تقاضاهای مردم تغییر یافته است که یکی از این مباحث حق انتخاب است.

وی افزود: آشنایی و آشتی مردم با تهذب را باید جدی گرفت و در این زمینه برنامه ریزی خوبی داشت.

رئیس خانه احزاب استان زنجان با اشاره به اینکه با مسئولان استان جلسات منظمی برگزار شده است اما هنوز به وضعیت ایده آل نرسیده ایم، گفت:مشارکت پذیری و تعیین سرنوشت اجتماعی و سیاسی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

قنبری از برگزاری جشنواره به منظور آشنایی مردم با حزب گرایی خبر داد و گفت: اگر در این ساختار حرکت کنیم، در حوزه مشارکت پذیری اجتماعی کارکرد مطلوبتری را داشته باشیم.

دبیر حزب جمعیت پیشرفت و عدالت اسلامی استان زنجان در ادامه این جلسه،اظهار داشت:احزاب جزو نخبگان هر جامعه محسوب می شوند که ضروری است دولت در تصمیم گیری ها از احزاب مشاوره بگیرند.

وی با بیان اینکه یکی از پروژه های مهم سیاسی هر کشور انتخابات محسوب است، افزود: تا کنون در ایران از ظرفیت های احزاب استفاده نشده است.

این مسئول سیاست زدگی در ایام انتخابات را یکی از مهمترین اشکالات عنوان کرد و افزود: هر ایامی که جوانان را درک کرده ایم موفقتر بوده ایم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر