logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۱۳۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون حفاظت و امور اراضی اداره كل منابع طبیعی استان زنجان:

طرح احیا و بازسازی در 2.5 هکتار از معدن انگوران امسال اجرا می‌شود

طرح-احیا-و-بازسازی-در-2.5-هکتار-از-معدن-انگوران-امسال-اجرا-می‌شود-

معاون حفاظت و امور اراضی اداره كل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه 17 هکتار از معدن انگوران برای احیا شناسایی شده است گفت: امسال عملیات احیا و بازسازی در 2.5 هکتار از مناطق شناسایی شده اجرا می‌شود.

پیمان فقیه در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به پروژه احیای معدن انگوران اظهار کرد: این پروژه از مهمترین پروژه منابع طبیعی است که سال گذشته و امسال در دستور کار قرار گرفته و از برنامه‌های مهم این سازمان در سطح استان زنجان است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در سطح کشور هم مورد پذیرش سازمان جنگل‌ها و وزارت صنعت و معدن قرار گرفته است افزود: در این پروژه باطله‌های معدن در منطقه مورد نظر که قرار است کار احیا انجام شود دپو شده که حجم بالایی از دپو مواد باطله را شامل می‌شود.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره كل منابع طبیعی استان زنجان عنوان کرد: در این راستا 17 هکتار شناسایی شده که باطله‌های حاصل از فعالیت معدن در این منطقه ریخته شده و بعد از این دیگر افزایش باطله در این منطقه نخواهد بود و به همین دلیل کار احیا توسط منابع طبیعی آغاز شده است.

وی ابراز کرد: این منطقه عاری از پوشش گیاهی بوده و با هر گونه باد و فرسایش در جریان تخریب قرار می‌گیرد.

فقیه عنوان کرد: برای احیا این منطقه طرح توجیهی تهیه شده و این طرح در کمیته فنی با همکاری صنعت و معدن مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح به صورت فازبندی اجرا می‌شود افزود: سال گذشته کار احیا در 2 هکتار و امسال نیز در مساحت 2.5 هکتار انجام می‌شود.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره كل منابع طبیعی استان زنجان عنوان کرد: با کاشت گونه‌هایی که در منطقه وجود دارد مانند درخت اورس و نسترن وحشی و غیره کار احیا و بازسازی در این معدن انجام می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این پروژه از جمله پروژه‌های موفقی در سطح کشور بوده و از قویترین پروژه منابع طبیعی در سطح استان زنجان در حوزه احیای معادن مطرح است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر