logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۵
[ شناسه خبر : ۱۱۳۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان تأکید کرد

قوه قضائیه سالم و مقتدر، تضمین کننده سلامت سایر دستگاهها است

قوه-قضائیه-سالم-و-مقتدر،-تضمین-کننده-سلامت-سایر-دستگاهها-است

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: قوه قضائیه سالم و مقتدر، تضمین کننده سلامت سایر دستگاهها است.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام اسمعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگاه بخش انگوران که با حضور امام جمعه موقت شهر دندی، فرماندار و مدیران دستگاه ها ی اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: معنی دعای یا علی یا عظیم ماه مبارک رمضان ، یعنی آزادی از آتش جهنم و ورود به بهشت.مزد این دعا در ماه شوال است. ان شالله که همه مشمول این برکات ارزشمند ماه شوال قرار بگیریم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به جایگاه بالای  قاضی در امر قضاوت گفت: حکم قاضی را همه باید بپذیرند، اگر حکم قاضی را نپذیرند یعنی حکم انبیاء را نپذیرفته اند، اگر حکم انبیاء پذیرفته نشود حکم خداوند پذیرفته نشده است.

عالیترین مقام دستگاه قضایی استان ادامه داد: در فصل 11 قانون اساسی به وظایف و اختیارات قوه قضائیه اشاره شده است که از ان به این نکته پی می بریم که قوه قضائیه کاملا متفاوت از سایر قواست.قوه قضائیه تنها قوه ای است که رئیس ان  مستقیما توسط رهبری منصوب می شود. استقلالی که دستگاه قضایی و خود قاضی دارد هم در متون اسلامی و هم در قانون اساسی نیز به آن اشاره شده است .

وی بیان کرد: برای پیشبرد امور در کنار استقلال دستگاه قضایی ما نیازمند تعامل، همکاری و همگرایی با دستگاهها و سازمانها هستیم که بایستی ضمن حفظ استقلال دستگاه قضایی ، جهت پیشبرد اهداف مشترک نظام مقدس جمهوری اسلامی با سایر دستگاهها تعامل داشته باشیم.

حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: قوه قضائیه سالم  و مقتدر ، تضمین کننده سلامت سایر دستگاههاست.کسی که از مسیر قانون خارج شود دستگاه قضایی با اجرای قانون این مسیر را اصلاح خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان خطاب به رئیس جدید دادگاه بخش انگوران گفت: از مراجعات مردمی جهت حل مسائل و مشکلات انان خسته نشوید.مردم به معنی تمام کلمه ولی نعمت ما هستند، خدمتگزاری، گره گشایی از مشکلات آنان نعمتی است که خداوند به ما عطا کرده است و ما باید قدر دان این نعمت باشیم.

در این مراسم از زحمات حجت الاسلام و المسلمین امیری رییس و حجت الاسلام و المسلمین الهی زاده بعنوان رئیس جدید دادگاه بخش انگوران معرفی شد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر