logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۷
[ شناسه خبر : ۱۱۳۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مجری پروژه سامانه پرداخت‌های نوین در آزادراه‌های کشور:

مکانیزم جریمه و مشوق های مالی پرداخت الکترونیکی عوارض اعلام می شود/ اختصاص تخفیف های ویژه برای کثیرالسفرها

مکانیزم-جریمه-و-مشوق-های-مالی-پرداخت-الکترونیکی-عوارض-اعلام-می-شود-اختصاص-تخفیف-های-ویژه-برای-کثیرالسفرها

مجری پروژه سامانه پرداخت‌های نوین در آزادراه‌های کشورگفت: مکانیزم جریمه و مشوق های مالی پرداخت الکترونیکی عوارض در آزاده راه های کشور با ابلاغ وزیر اعلام می شود.

سهیل مظلوم،امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: ،50 درصد پرداخت الکترونیکی عوارضی های تحقق یافته است و این میزان با شیب مطلوبی به سمت بالا می رود.

وی با بیان اینکه مردم هر روز آگاهتر شده و  پرداخت های خود را به صورت الکترونیکی انجام می دهند، افزود:برای دریافت عوارض از مردم دو مکانیزم بازدارنده طراحی شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در قالب مکانیزم اول جریمه دریافت می شود که سری اول جریمه ها انجام شده است،گفت: امیدواریم این موضوع به عنوان ابزار به کارگیری نشود.

مجری پروژه سامانه پرداخت‌های نوین در آزادراه‌های کشور با بیان اینکه دومین مکانیزم دریافت عوارض آزاده راه ها اختصاص مشوق های مالی است،افزود: در قالب این طرح اگر سروقت عوارض های پرداخت شود،نرخ سفر ارزانتر می شود.

مظلوم ادامه داد: امیدواریم با ارائه نرخ جدید عوارض،مشوق های مالی هم ارائه شود.

وی با بیان اینکه مکانیزم جریمه و مشوق های مالی با ابلاغ وزیر محقق می شود،افزود: باید پذیرفت که هر کس که از آزاد راه رد می شود باید عوارض پرداخت کند.

این مسئول با اشاره به اینکه معتقدیم دریافت عوارض باید به صورت عادلانه باشد، افزود: با توجه به این موضوع هر کس که تنها 7 کیلومتر طی می کند باید عوارض 7 کیلومتر و هر کس که 70 کیلومتر راه دارد، باید عوارض آن را پرداخت کند.

مجری پروژه سامانه پرداخت‌های نوین در آزادراه‌های کشور بیان داشت: تنها راه پرداخت عوارض عادلانه سیستم پرداخت الکترونیکی است که تلاش می شود با مذاکراتی که با سازمان راهداری انجام شده است از سرویس های سرعت سنج برای محاسبه پیمایش استفاده شود.

مظلوم با بیان اینکه با منعطف بودن سیستم می توان در ساعات و فصول و به ازای مسافت ها میزان نرخ عوارضی به عادلانه ترین وجه ممکن دریافت شود.

وی با اشاره به اختصاص تخفیف های ویژه برای افراد کثیرالسفر،بیان داشت: کسانی که 40 بار در یک مسیر ماه رفت و آمد می کنند، از تخفیف استفاده می کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین روش های تشویقی نیز با بسته های سفر برای این افراد در نظر گرفته می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر