logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۱۳۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
یادداشت/ ناهید رومی

منطق مقاومت، ذلت نمی‌پذیرد

منطق-مقاومت،-ذلت-نمی‌پذیرد

پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی نقش اساسی در بیداری اسلامی در همه جهان بویژه در کشورهای منطقه داشت و امروز  نیز با گذشت چند دهه از این حرکت ،ایران همچنان مرکز مقاومت در جهان اسلام محسوب می شود.

به گزارش موج رسا; پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی نقش اساسی در بیداری اسلامی در همه جهان بویژه در کشورهای منطقه داشت و امروز  نیز با گذشت چند دهه از این حرکت ،ایران همچنان مرکز مقاومت در جهان اسلام محسوب میشود.با تمامی اتفاقات و رویدادهای بین المللی این روزها مهمترین مساله فعلی در عرصه سیاست خارجی مقاومت و ابعاد آن است که می توان آن را جز واژه های ضروری و حیاتی در زنده نگه داشتن استقلال و پیشرفت مملکت و ایستادگی در برابر زیاده خواهی دشمنان دانست.

ملت ایران  برای حفظ حیثیت وکیان حقیقی و انسانی و اسلامی و انقلابی و فرهنگ ملی اش نیازمند مجاهدت و مقاومت و ایستادگی در مقابل تهاجم دشمن است،ملتی که با فرهنگ مقاومت بیگانه نبوده، دزفول ها و خرمشهرها خود مظهر ایستادگی این کشور است.اهمیت  موضوع "مقاومت" زمانی ملموس تر است که مقام معظم رهبری در سی امین سالگرد ارتحال بیانگذار انقلاب اسلامی اجزا مقاومت را تببین نمودند.بر اساس آنچه رهبری فرمودند،هر ملت آزاده ای برای حفظ ارزش ها و آزادگی خود قطعا در برابر زورگویی ها مقاومت میکند و این یک واکنش طبیعی در برابر زیاده خواهی های دشمن است.ملتی که پایبند عزت و شرف خود است باید بداند که به اندازه دولت ها در نزد خدا و تاریخ مسئول است و با نیرویی که جوامع انقلابی و آزاده  دارند، میتوانند دولتها را به مقاومت در برابر فشار استکبار وادار کنند. زیرا بدون شک یک دولت ذلیل و مطیع و وابسته ،ملتی را به ذلت و خواری میکشاند و عزتش را پایمال میکند.

از سوی دیگر متجاوزان به حقوق یک ملت زمانی روحیه مقاومت و ایستادگی را در یک جامعه ببینند برای برداشتن قدم های بعدی دچار تزلزل و تردید خواهند شد هر سیل بنیان کنی زمانی که به صخره استوار برسد شاید بارها با تمام قدرت بر صخره سیلی بزند اما نمیتواند در آن اثر بگذارد و نهایتا از راه خود باز میگردد.تجربه جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته خود موید این مطلب است .هرزمان ملت  ایستادگی کرد گشایشی رخ داد و هر زمان طبق میل طرف مقابل حرکت کرد ضربه خورد.این مقاومت در برابر زورگویان قطعا بدون هزینه نیست اما هزینه آن به مراتب کمتر از هزینه سازش است.

در طول تاریخ از این دست هزینه ها و سازش ها کم نبوده است و نمونه  بارز آن دولت عربستان است که با تمام خوش خدمتی های خود به آمریکا "گاو شیردهی"خطاب میشود که هر زمان لازم باشد قربانی سیاست ها و منافع آمریکا میشود.یاسر عرفات و سازش غیرمنتظره او با صهیونیست ها و در نهایت مسمومیت و به قتل رسیدن،معمر قذافی رهبر لیبی و اعتماد بیش از حدش به آمریکا و خسارتهای جبران ناپذیر به کشورش و در نهایت هلاکت، محمود عباس و سازش در جبهه مقاومت و پایمال شدن خون هزارا فلسطینی و...تنها گوشه ای از سازش ها بی خردانه  و هزینه های جبران ناپذیر آن است.

با تمام این اوصاف مقاومت یک" امر ممکن" است و درست نقطه‌ی مقابل فکرِ غلط کسانی که میگویند مقاومت فایده‌ای ندارد قرار دارد.جریانهایی در کشور وجود دارد که براساس منطق و و شیوه خاص خود مقاومت را برنمیتابند و آن را با سیاست روز جهان و دیپلماسی بین المللی همگام نمیدانند اما باید گفت اصطلاح برد-برد منطقی دور از واقعیت است که با دشمنی که دشمنی اش ثابت شده است نشست و نیات پلید او را نادیده گرفت.تجربه نیز ثابت کرد دیپلماسی لبخند  در برابر منطق زورگویان هیچ کاری از پیش نمیبرد و تنها راه حل در برابر زیاده خواهی دشمن مقاومت و ایستادگی است.

وعده‌ی الهی در قرآن این است که طرفداران حق، ممکن است قربانی بدهند اما پیروز نهایی‌ آنان هستند ‌و زمین را قطعا بندگان صالح خدا به ارث خواهند برد. روزگار ما روزگار جنگ  و دفاع است. روزهای بیداری است و روزهای خواب نیست. دشمن تهدید میکند وعده و وعید میدهد و احیانا زبان زور را با برخی وعده های فریبنده درهم می آمیزد.اما استقامت در برابر فریب و تهدید های دشمن هنربزرگی است که اگر ملتی این هنر را داشته باشند قطعا به قله خواهد رسید .هدف ایستادگی رسیدن به نقطه بازدارندگی و پایان فشارهاست اما قطعا چشم انداز تسلیم و سازش انتهایی ندارد اما به توفیق الهی جریان  مقاومت پیروز است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر