logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۳
[ شناسه خبر : ۱۱۳۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس شورای ملی زیتون:

محیط زیست هیچ برنامه‌ای برای ساماندهی پساب زیتون واحدهای فرآوری ندارد/ در واردات روغن زیتون هیچ کنترلی وجود ندارد

محیط-زیست-هیچ-برنامه‌ای-برای-ساماندهی-پساب-زیتون-واحدهای-فرآوری-ندارد-در-واردات-روغن-زیتون-هیچ-کنترلی-وجود-ندارد

رئیس شورای ملی زیتون با اشاره به ساماندهی پساب زیتون واحدهای فرآوری زیتون گفت: محیط زیست هیچ برنامه‌ای در ساماندهی پساب زیتون ندارد.

مهدی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه باید وزارت جهادکشاورزی و خود جهادکشاورزی استان زنجان به مشکلات روند ارائه تسهیلات به گلخانه‌داران ورود داشته باشند اظهار کرد: در غیر این صورت هیچ تولیدی در گلخانه‌ها اتفاق نمی‌افتد و روز به روز وضعیت گلخانه‌داران بدتر نیز خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر روند کار برای تولید کنندگان داخلی تسهیل شود با تولید داخلی تحریمها هیچ تاثیری نخواهد داشت.

رئیس شورای ملی زیتون در مورد آفت مگس زیتون گفت: در حال حاضر این مشکل در شهرستان طارم  وجود ندارد و مبارزه با مس زیتون یک عوامل طبیعی بوده و با گرم‌تر شدن هوا این آفت در طارم از بین می‌رود.

وی عنوان کرد: مگس زیتون در استانهای گرمسیر مانند فارس و قم وجود ندارد و این آفت در استانها گیلان، زنجان و قزوین وجود دارد که به مراتب که به مراتب هوای طارم نسبت به گیلان و قزوین گرم‌تر بوده و این مشکل در این شهرستان زیاد جدی‌ نیست.

عباسی با بیان اینکه جهادکشاورزی نیز هر ساله برای شناسایی کانون‌های مگس زیتون اقدام می‌کند افزود: جهادکشاورزی اقدامات شناسایی را انجام می‌دهد ولی عوامل مبارزه با این آفت گرمای تیرماه و شهریورماه است.

وی افزود: اقدامات جهادکشاورزی طارم در این حوزه نسبت به سایر استانها بهتر بوده و به ویژه در بحث مبارزه با آفت ملخ عملکرد خوبی داردو

رئیس شورای ملی زیتون عنوان کرد: در مورد نحوه مبارزه نیز پیشنهادات و موارد زیادی برای مطرح کردن داریم و شکل کار مبارزه کمی قابل انتقاد است که این موضوع مربوط به شهرستان و استان نیست و باید کار تحقیقاتی در بخش ملی صورت بگیرد.

وی در مورد روند تسهیلگری برای حضور سرمایه‌گذاران به ویژه صنایع تبدیلی خاطر نشان کرد: روی کاغذ حرف‌های زیادی زده می‌شود ولی در عمل این حرف‌ها انجام نمی‌شود.

عباسی عنوان کرد: در بخش استعلامات به قدری تولید کننده را اذیت می‌کنند که تولید کننده واقعا خسته می‌شود و اینکار باعث بی‌انگیزه شدن تولید کنندگان شده و تولیدکننده بیشتر از این روند خسته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بحث صنایع تبدیلی نیز مشکلات یکی دوتا نیست و مشکلات زیادی در این حوزه وجود دارد افزود: بحث ساماندهی پساب زیتون صنایع تبدیلی برعهده محیط زیست است.

رئیس شورای ملی زیتون خاطر نشان کرد: محیط زیست هیچ گونه راهکاری برای ساماندهی پساب زیتون ندارد و عملکرد محیط زیست در این راستا همانند کسی است که به شما آدرس می‌دهد ولی خودش هیچ آشنایی از آدرس ندارد.

وی با بیان اینکه نشان دادن راهکار برای ساماندهی پساب زیتون از وظیفه محیط زیست است عنوان کرد: در بسیاری از کشورهای جهان سوم روند حفاظتی در مراحله فرآوری محصولات تعریف شده است ولی در کشور ما اینطور نیست و محیط زیست در حوزه صنایع تبدیلی هیچ گونه برنامه و راهکاری ندارند.

عباسی در مورد واردات روغن زیتون افزود: ما به عنوان بخش خصوصی هیچ واهمه‌ای از واردات روغن زیتون نداریم ولی واردات باید منصفانه باشد و ما در واردات هیچ گونه کنترلی نداریم و در نحوه واردات مشکل داریم.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر