logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۱۳۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان خبر داد

کمک بیش از 2 میلیارد و 400 میلیون تومانی مراکز نیکوکاری به نیازمندان زنجانی

کمک-بیش-از-2-میلیارد-و-400-میلیون-تومانی-مراکز-نیکوکاری-به-نیازمندان-زنجانی

مدیرکل کیمته امداد استان زنجان گفت: خیران ونیکوکاران زنجانی در دوماهه سال جاری بیش از 2میلیارد و 400 میلیون تومان از طریق مراکز نیکوکاری به نیازمندان و محرومان کمک کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 340 درصد رشد داشته است.

به گزارش موج رسا; هدایت صفری با اشاره به بسترسازی ایجاد مرکز نیکوکاری اظهار کرد: هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری با رویکرد مسجد محوری بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در جامعه برای کمک به نیازمندان و واگذاری بخشی از امور تصدی‌گری کمیته امداد به این مراکز است، و فعالیت مراکز نیکوکاری کاملاً افتخاری بوده و زمینه‌ای برای پیوند دادن نیاز نیازمندان با توانمندی‌های خیران است.

وی با اشاره به بارشهای ابتدای سال 98 ودرگیر شدن تعدادی استانها با حادثه سیل افزود: در بحران سیل استانهای کشور، مراکز نیکوکاری وظایف ومسئولیت خود را به خوبی انجام دادند  وبا جمع آوری کمک های مردمی وارسال آن به مناطق سیل زده  به یاری هموطنان آسیب دیده  شتافتند.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: در حال حاضر 39مرکز نیکوکاری  در سطح استان ایجاد شده است  وبرنامه ریزی شده تعداد این مراکز تاپایان سال 98به 110مرکز افزایش  یابد .

وی هدف کمیته امداد از ایجاد مراکز نیکوکاری رازمینه سازی  اسانتر و راحت تر برای مشارکت  خیران ونیکوکاران  در کمک به نیازمندان ،رفع فقر ومحرومیت دانست و گفت: با ترویج انفاق ،احسان ونوعدوستی از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری شده  وسرمایه های اجتماعی در جامعه افرایش می یابد.

صفری بیان کرد: تعدادی از مراکز نیکوکاری  در ماه مبارک رمضان افتتاح شده وکمک های جمع اوری شده این مراکز پس از ثبت وضبط در ماههای آتی اطلاع رسانی می شود لیکن کمک های جمع آوری شده در مراکز نیکوکاری فعال استان طی دوماهه اول سال جاری با رشد 340درصدی 2میلیاردو 400میلیون تومان می باشد که بامحوریت مساجد و هیات امنا ونظارت کمیته امداد به نیازمندان همان محل وآسیب دیدگان از سیل  هرینه شده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر