logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۸
[ شناسه خبر : ۱۱۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان:

بحران آب در کشور جدی است/ حفاظت از محیط زیست باید به دغدغه همگانی تبدیل شود

بحران-آب-در-کشور-جدی-است-حفاظت-از-محیط-زیست-باید-به-دغدغه-همگانی-تبدیل-شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان با تاکید بر توجه مردم به حفاظت از محیط زیست گفت: حفاظت از محیط زیست باید به دغدغه همگانی تبدیل شود.

سیدرضا موسوی مشکینی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: بحران آب امروزه یکی از دغدغه های اصلی کشورها بوده و باید کمبود آن را با استفاده صحیح از منابع آبی موجود مدیریت کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، موسوی مشکینی گفت: در استفاده از منابع آبی باید دقت بیشتری صورت گیرد و تنها راه جبران کمبود این عنصر حیاتی، استفاده صحیح از آن و جلوگیری از هدر رفت آن است.

وی با اشاره به اینکه دوم فروردین ماه به عنوان روز جهانی آب نامگذاری شده است افزود: با وجود بارشهای اخیر باز هم بحران آب جدی است و باید تلاش زیادی برای مدیریت صحیح مصرف آب در دنیا و کشور ما انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان تصریح کرد: بیشترین هدر رفت آب در بخش کشاورزی بوده که باید استفاده از روش های مکانیزه آبیاری جایگزین آبیاری سنتی شود و از برداشت بی رویه آب های زیرزمینی که صرف تولید برخی محصولات کشاورزی غیرضروری می شود، جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: حفظ منابع آبی موجود با مدیریت مصرف راحت تر از چاره اندیشی و جبران بعد از اتمام آن است و تا اوضاع از این که هست بدتر نشده باید چاره ای اندیشیده شود.

موسوی گفت: باتوجه به افزایش جمعیت، توسعه شهر نشینی، توسعه صنایع، افزایش تقاضا در بخش محصولات کشاورزی و سایر محصولات وابسته به آب و غیره در آینده شاهد بحران جدی آب خواهیم بود که نیازمند ایجاد محدودیت در استفاده از آب در تمامی بخش ها هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان با اشاره به اهمیت بازچرخانی آب در صنایع گفت: یکی از روش های صحیح مدیریت آب، بازچرخانی آب در صنایع است.

وی اراز کرد: یکی از روش های صحیح مدیریت آب، بازچرخانی آب در صنایع بوده که سبب پیشگیری از هدر رفت مقدار قابل توجهی آب می شود.

موسوی در پایان ضمن دعوت از عموم مردم به جلوگیری از هدر رفت آب افزود: بحران آب زمینه ایجاد بحران های جدید را فراهم می آورد که می توان به فرونشست زمین، ریزگرد، خشک شدن  رودخانه ها، دریاچه ها، چشمه های طبیعی و غیره اشاره کرد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر