logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۱۳۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کمیسیون تخصصی دانش بنیان اتاق تعاون ایران:

شرکت‌های دانش‌بنیان با مشکل ضمانت‌های بانکی در حوزه تسهیلات مواجه هستند/ از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه استان استفاده نمی‌شود

شرکت‌های-دانش‌بنیان-با-مشکل-ضمانت‌های-بانکی-در-حوزه-تسهیلات-مواجه-هستند-از-ظرفیت‌های-شرکت‌های-دانش-بنیان-برای-توسعه-استان-استفاده-نمی‌شود

رئیس کمیسیون تخصصی دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در استان زنجان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان با مشکل ضمانت‌های بانکی در حوزه تسهیلات مواجه هستند.

مجید محمدی در گفت‌وگو‌ با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مواجه بودن شرکت‌های دانش بنیان با مشکل ضمانت‌های بانکی برای دریافت تسهیلات اظهار کرد: این مشکل از جمله مشکلاتی اساسی این شرکت‌ها در استان زنجان است.

وی در مورد تشکیل انجمن برای شرکت‌های انش بنیان در استان زنجان افزود: شرکت‌های دانش بنیان در استان زنجان انجمن ندارند و از استانداری این درخواست تشکیل انجمن برای فعالان این حوزه داریم که با تشکیل این انجمن حل مشکلات این شرکتها راحت‌تر می‌شود.

رئیس کمیسیون تخصصی دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان استفاده نمی‌شود عنوان کرد: سازمان‌ها و ارگان‌ها از ظرفیت‌ها و توانایی‌ها شرکت‌های دانش بنیان استفاده لازم را نمی‌برند و این جای تاسف دارد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان توانایی مشاوره به شرکت‌ها برای رسیدن به شاخص‌ها در بخش تعاون و غیر تعاون را دارند افزود: در زمینه فناوری و انتقال آن به صنایع سنتی استان جهت ایجاد محصولات فناورانه با ارزش افزوده بالا کمک می‌کنیم.

محمدی در مورد مشکل محل استقرار شرکت‌های دانش بنیان در استان زنجان افزود: این شرکت‌ها نیازمند حمایت در این مورد دارند تا ساختمانی برای استقرار این شرکت‌ها ایجاد شده و تمام شرکت‌های دانش بنیان در ان تجمیع یابند.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان 55 شرکت دانش بنیان دارد افزود: این شرکتها ساختمانی برای استقرار ندارند و اگر این ساختمان برای این شرکتها ایجاد شود خیلی از مشکلات این شرکتها برطرف می‌شود.

رئیس کمیسیون تخصصی دانش بنیان اتاق تعاون ایران همچنین به بالا بودن ظرفیت فناوری اطلاعات شرکت‌های دانش بنیان افزود: استان زنجان ظرفیت تبدیل شدن به ستاد نانو در شمالغرب را دارد و بسیاری از این شرکت‌ها این ظرفیت را دارند.

وی با اشاره به اینکه باید در استان زنجان پژوهش سرای آی‌تی ایجاد شود عنون کرد: در حال حاضر مشکل فناوری اطلاعات زنجان نبود نیروی کار بوده و برای حل این مشکل پژوهش سرای آی‌تی ایجاد شود و این باید از همان دوره دبیرستان برای آموزش دانش اموزان ایجاد شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر