logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۲
[ شناسه خبر : ۱۱۲۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
بررسی ابعاد استعفای بطحایی در گفت و گ, با دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس؛

وزیر آموزش و پرورش فرار را بر قرار ترجیح داد

-وزیر-آموزش-و-پرورش-فرار-را-بر-قرار-ترجیح-داد
علیرضا سلیمی با اشاره به استعفا بطحایی گفت: آقای وزیر نتوانست به وعده های خود در وزارتخانه مربوطه عمل کند؛ او وعده داده بود تا بحث استخدام معلمین را عملی کند، اما در حال حاضر سیصد چهارصد هزار معلم برای دو سال دیگر کم داریم.

به گزارش موج رسا; «علیرضا سلیمی» دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به استعفای وزیر آموزش و پرورش دولت اظهار داشت: قطعاً فشارهای سیاسی باعث استعفا وزیر آموزش و پرورش بوده است؛ به احتمال و ظن قوی این اتفاق افتاده به دلیل فشارهای سیاسی رخ داده است، به دلیل اینکه شواهد آن روشن است.

وی تصریح کرد: تا کنون سابقه نداشته است که وزیری برای نماینده مجلس شدن استعفا دهد؛ اما عکس این موضوع وجود دارد، زیرا در موقعیت و جایگاه وزارتخانه قطعاً مسئول مربوطه دست بازتری دارد و می تواند خدمات بیش تری را در سطح ملی انجام دهد ولی نماینده سمت اجرایی ندارد.

نماینده مردم محلات در مجلس خاطر نشان کرد: در هر صورت این قضیه به قدری با عجله انجام شد که متن استعفا آقای بطحایی ایراد انشائی داشت؛ در حقیقت یا خود آقای بطحایی متن استعفا را نوشته یا کسی برای او تنظیم کرده است.

سلیمی در ادامه به ایراد انشائی متن استعفا آقای ابطحی اشاره کرد و گفت: در متن استعفا به جای واژه کاندیداتوری از کلمه کاندیدایی استفاده شده است.

وی با بیان این که این استعفا با عجله نوشته شده است، تصریح کرد: این ایراد از وزیر آموزش و پرورش پذیرفته نیست؛ اگر کس دیگری اشتباه کرده بود، لب می دوختیم؛ مرسوم نیست از واژه کاندیدایی به جای کلمه کاندیداتوری استفاده کرد.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات در تشریح عملکرد آقای بطحایی اذعان کرد: آقای وزیر نتوانست به وعده های خود در وزارتخانه مربوطه عمل کند؛ او وعده داده بود تا بحث استخدام معلمین را عملی کند، اما در حال حاضر سیصد چهارصد هزار معلم برای دو سال دیگر کم داریم؛ حال این سوال مطرح است که چرا در این وضعیت آشفته وزیر آموزش و پرورش وزارتخانه را رها کرد و رفت؟

علیرضا سلیمی ادامه داد: اگر بطحایی توانایی داشت و می توانست کار بزرگی انجام دهد، چرا آقای بطحایی به عنوان فرمانده وزارتخانه محل خدمت و میدان آشوب زده را رها کرد و رفت؟ این نشان می دهد که بحث استعفا سیاسی است.

وی تاکید کرد: آقای بطحایی یا توانایی داشت در وزارتخانه کار کند یا نداشت، اگر توانایی اقدام داشت چرا در موارد استخدام معلمین، مطالبات معلمان، رتبه بندی و سرانه ها کار خاصی انجام نداد؟ وقتی که در این میدان توانایی خود را نشان نداده است و یکباره وزارتخانه را رها کرد، روشن است با توجه به این که قدرت اقدام خاصی نداشت، قطعاً در هیچ پست دیگری هم توانایی نخواهد داشت.

نماینده مردم محلات در مجلس افزود: فرمانده جنگ هیچ گاه سربازان خود را رها و فرار نمی کند، بطحایی باید بداند که در تاریخ این مهر به پیشانی اش خواهد خورد که فرماندهی که باید در زمان بحران سربازان خود را تشویق کند، فرار را بر قرار ترجیح داد؛ این مهر تا ابدالدهر بر پیشانی او خواهد ماند.

سلیمی در پاسخ به این سوال که "آیا سند 2030 در استعفا وزیر تاثیری داشته است؟" گفت: چرا آموزش و پرورش چه در زمان آقای فانی و چه در زمان آقای بطحایی سند تحول را اجرا نکرد ولی سند 2030 را یک شبه اجرا کرد؟ آقای بطحایی متاسفانه در پاره ای از موارد چراغ خاموش سند 2030 را پیگیری کرده است.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر