logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۳
[ شناسه خبر : ۱۱۲۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان:

بیش از 40 واحد تولیدی شهرکهای صنعتی در حوزه صادرات فعال هستند/ رویکرد تولید واحدهای صنعتی در زنجان باید صادرات محور باشد

بیش-از-40-واحد-تولیدی-شهرکهای-صنعتی-در-حوزه-صادرات-فعال-هستند-رویکرد-تولید-واحدهای-صنعتی-در-زنجان-باید-صادرات-محور-باشد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با اشاره به فعال بودن 44 واحد شرکت شهرکهای صنعتی در حوزه صادرات گفت: تولید کنندگان در حوزه صادرات باید صادرات محور باشد.

به گزارش موج رسا; و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی ایرج احمدی با بیان اینکه عمده صادرات استان از شهرکهای صنعتی در بخش سرب و روی است اظهار کرد: توافقنامه‌ای هم بین شرکت شهرکهای صنعتی کشور و سازمان توسعه تجارت منعقد ایجاد راهکارهای عملی در افزایش میزان صادرات منعقد شده است.

وی با بیان اینکه 44 واحد در شهرک‌های صنعتی استان زنجان در سال گذشته تولیدات خود را صادر کردند، بیان کرد: بیشترین میزان صادرات متعلق به شمش روی در شهر تخصصی روی با ارزش 103 میلیون دلار بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با اشاره به اینکه بیشترین صادرات انجام شده از استان زنجان به مقصد کشور ترکیه بوده است عنوان کرد: بعد از محصول شمش روی، کاغذ تولیدی توسط شرکت راشا کاسپین زنجان و محصولات بهداشتی شرکت پارس حیات رتبه‌های بعدی را در زمینه صادرات به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از واحدهای صادرات محور تصریح کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، باید تولید را به سمتی سوق داد که کشور شاهد جهش صادراتی باشد تا به دنبال آن ثروت و ارزش افزوده تولید شود.

احمدی با بیان اینکه صادرات محصول باعث ایجاد فضای رقابت نا محدود می‌شود گفت: بر همین اساس اگر تولیدات صادرات محور شوند، کیفیت آنها افزایش یافته و در نتیجه در داخل کشور نیز با اقبال مواجه خواهد شد.

وی بیان کرد: توسعه صادرات یکی از الزامات و محوری‌ترین مولفه‌ها در رشد و شکوفایی اقتصادی به شمار می‌رود، بنابراین تولیدکنندگان باید این نگرش را به عنوان یکی از استراتژی‌های اصلی خویش، در حوزه تولید به کار گیرند.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان زنجان گفت: میزان صادرات واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی استان زنجان در سال گذشته بیش از 203 میلیون دلار بوده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر