logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۲
[ شناسه خبر : ۱۱۲۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل کمیته امداد استان خبر داد

جمع‌آوری بیش از 856 میلیون تومان زکات فطره در استان زنجان

جمع‌آوری-بیش-از-856-میلیون-تومان-زکات-فطره-در-استان-زنجان-

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: با استقرار هزار و476 پایگاه جمع اوری زکات فطره در استان زنجان با محوریت مساجد در جمع آوری وهزینه کرد تاکنون بیش از 856میلیون تومان زکات فطره جمع اوری وتوزیع  شده است  که نسبت به مدت مشابه سال قبل 88درصد رشد داشته است.

به گزارش موج رسا; هدایت صفری در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه تاکنون بیش از 856میلیون تومان از زکات فطره مومنین روزه دار استان زنجان جمع آوری شده است، اظهار کرد: زکات فطره جمع اوری شده در روز عید سعید فطر به حساب خانواده های تحت حمایت واریز شد واین جمع اوری همچنان ادامه دارد.

 وي با اشاره به اينكه 100 درصد زكات فطره جمع آوري شده در عيد سعيد فطر به حساب مددجویان و نيازمندان استان واریز شد، تاكيد كرد: با هماهنگی بانک های عامل استان زکات فطره جمع اوری شده در روز عید سعید فطر طی دومرحله صبح وبعداز ظهر به حساب  مددجویات تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) ومددجویان بهزیستی واریز گردید.

مديركل كميته امداد استان با قدرداني از همكاري و تعامل سازمان هاي دولتي و نهادهاي حمايتي در جمع آوري زكات فطره مردم، خاطرنشان كرد: امسال نیز  با سياست گذاري در جلسه شورای زکات استان وبا رهنمودها وهمراهیهای  حضرت آیت اله خاتمی  نماينده ولي فقيه در استان و رئيس شوراي زكات،  موسسات خيريه و حمايتي با سازمان دهي و نظم خاصي زكات فطره مردم را با مجوز دبیرخانه شورای زکات جمع آوري كردند.

دبیر شورای زکات استان زنجان با تأکید بر ضرورت توجه به اولویت هزینه کرد زکات فطره برای امور معیشت وقوت نیازمندان است، افزود: بر اساس آموزه‌های دینی اولویت اصلی هزینه کرد زکات فطره برای امور معیشت نیازمندانِ همان محل بوده و ضرورت دارد مؤسسات خیریه دارای مجوز جمع‌آوری زکات فطره  نیز در هزینه کرد آن به این موضوع توجه کنند.

 صفری بابیان اینکه امسال نیز همانند چند سال گذشته جمع‌آوری و هزینه کرد زکات فطره از طریق مساجد انجام شد، ادامه داد: به‌منظور رعایت مسائل، موازین و ظرافت‌های شرعی در هزینه کرد زکات فطره، با هماهنگی‌های انجام‌شده وجوهات جمع‌آوری‌شده از این محل، با محوریت ائمه جماعات و هیئت‌امنای مساجد بین نیازمندان همان منطقه و محل توزیع می‌شود. 

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر