logo
امروز : پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۴
امام حسين (ع) : «گريه از ترس خدا، باعث نجات از آتش جهنّم است». (مستدرك الوسائل، ج ۱۱ ص ۲۴۵ )
[ 2020/9/24 ] [ 6 صفر 1442 ]
شناسه خبر : ۱۱۲۸۰
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان:

عمده در آمد عوارضی ها در آزاد راه ها هزینه می شود/بدهی 15میلیارد تومان به پیمانکاران

عمده-در-آمد-عوارضی-ها-در-آزاد-راه-ها-هزینه-می-شود-بدهی-15میلیارد-تومان-به-پیمانکاران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: بخش عمده در آمد عوارضی ها در آزاد راه ها هزینه می شود.

عبدالحسین علی اکبری امروز در گفت و گو  با خبرنگار موج رسا; در پاسخ به سئوالی در خصوص خدمات رسانی آزاده راه ها به ویژه زنجان – قزوین در حالی که وضعیت آسفالت این جاده مطلوب نیست،اظهار داشت: یکی از مباحث در این زمینه طول آزاد راه است و در حالی که آزاد راه زنجان – قزوین دارای 189 کیلومتر طول است، آزاد راه تهران – کرج دارای 150 کیومتر است.

وی افزود: آزاد راه تهران – کرج دارای قدمت بالای بهره برداری است در حالی که آزاد راه  زنجان – قزوین از سال 76 افتتاح شده است که در این زمینه تاثیرگذار است.

این مسئول با بیان اینکه طول، زمان ساخت و نحوه مشارکت برای خدمات رسانی آزاد راه ها موثر است،افزود: عبور از آزاد راه ها اجباری نیست و موازی با آن جاده های ترانزیت احداث شده است که می توان از آن استفاده کرد.

مدیرکل راهداری و  حمل و نقل جاده ای استان زنجان با اشاره به اینکه بخش عمده در آمد عوارضی ها در آزاد راه ها هزینه می شود،افزود: با برگزاری مناقصه در سال گذشته 46 میلیارد تومان در زمینه  نیوجرسی قرار داد منعقد شده است که تا 105 کیلومتر اجرا می شود.

علی اکبری بیان داشت: در بحث روشنایی آزاد راه ها سیاست وزارت راه و شهرسازی با توجه به کمبود منابع،ایجاد روشنایی در تقاطع ها،نقاط حادثه خیز و محوری است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته قرارداد 10 میلیارد تومانی برای روشنایی30 کیلومتر منعقد شده است، افزود: در صورت اختصاص منابع بیشتر میزان روشنایی آزاد راه های استان افزایش می یابد.

این مسئول با اشاره به کیفیت نامطلوب آسفالت آزاد راه های  زنجان – قزوین و زنجان – تبریز،گفت: در حد منابع تلاش می کنیم کیفیت نیز مطلوب شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با اشاره به بدهی 15میلیارد تومان به پیمانکاران آسفالت،افزود:ده و نیم میلیارد تومان نیز در حوزه ایمنی بدهکار هستیم.

علی اکبری ادامه داد: در پروژه های بزرگ کیفیت آسفالت از مرحله تولید تا پخش با حضور کارشناسان آزمایشگاه و مکانیک خاک انجام شده و کنترل کیفیت می شود.

وی افزود: اما در برخی مواقع با توجه به شرایط جوی با توجه به درجه حرارت و محیط که امکان فعالیت وجود ندارد،برای جلوگیری از بروز اتفاقات،مشکلات به صورت موقت حل می شود.//ن

انتهای پیام/

نظرات
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده اند. *