logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۱۲۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در جلسه هماهنگی هفته فرهنگی زنجان مطرح شد؛

تابلو و تندیس میدان ورک چی در هفته فرهنگی زنجان رونمایی می شود/نامگذاری یکی از روزهای هفته فرهنگی به نام مشاهیر و مفاخر

تابلو-و-تندیس-میدان-ورک-چی-در-هفته-فرهنگی-زنجان-رونمایی-می-شود-نامگذاری-یکی-از-روزهای-هفته-فرهنگی-به-نام-مشاهیر-و-مفاخر-

معاون فرهنگی و هنری شهرداری زنجان گفت: همزمان با هفته فرهنگی زنجان، تابلو و تندیس میدان ورک چی که در حال حاضر آماده شده است، در هفته فرهنگی زنجان رونمایی می شود.

به گزارش موج رسا; فاطمه شعبانی امروز در جلسه  هماهنگی هفته فرهنگی زنجان،اظهار داشت: تابلو و تندیس میدان ورک چی به عنوان یکی از میادین قدیمی شهر زنجان در هفته فرهنگی زنجان رونمایی می شود.

وی برضرورت معرفی ظرفیت های فرهنگی شهرهای استان تاکید کرد و گفت: بسیاری از مردم از چنین ظرفیت هایی بی اطلاع هستند.

شعبانی با بیان اینکه برنامه های مختلفی در هفته فرهنگی پیش بینی شده است، ادامه داد: تلاش می شود تا این برنامه ها با هویت فرهنگی و اجتماعی شهر زنجان مطابق باشد.

معاون فرهنگی و هنری شهرداری زنجان وجود گسست بین دستگاه های اجرایی را در برنامه های فرهنگی یکی از مشکلات عمده عنوان کرد و گفت: وجود چنین گسستی موجب عدم اجرای برنامه های فرهنگی در سطح شهر می شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: هفته فرهنگی به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی برای شهرستان ها محسوب می شود که در این راستا برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام می شود.

 

*وظایف دستگاه ها برای اجرای هفته فرهنگی تعیین شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: در شورای فرهنگ عمومی شرح وظایف برای دستگاه های فرهنگی برای اجرای هفته فرهنگی پیش بینی شده است.

فاطمه کرباسی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه فرهنگی،مسابقات فرهنگی و هنری و دیدار با اصحاب و فرهنگ از جمله برنامه های پیش بینی شده است، افزود: اجرای موسیقی، رونمایی از کاشی  چهره های ماندگار و  معرفی شهرستان در قالب مسابقه از دیگر برنامه ها در این زمینه محسوب می شود.

وی ادامه داد: نامگذاری یکی از روزها به نام یکی از مشاهیر و مفاخر شهرستان ها از دیگر برنامه های پیش بینی شده در حوزه هفته فرهنگی شهرستان ها است.

 

*هفته فرهنگی شهرستان ها نامگذاری شود

فرماندار زنجان نیز در ادامه این جلسه، اظهار داشت: می توان به فراخور ظرفیت های فرهنگی هر شهرستان، هفته فرهنگی شهرستان ها نامگذاری شود.

عسگری با بیان اینکه باید فعالیت های انجام شده ماندگار شود، افزود: باید مشاهیر هر شهرستان باید در قالب این هفته فرهنگی معرفی شوند.

وی برضرورت استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و صدا و سیما برای معرفی پتانسیل های هر شهرستان تاکید کرد و گفت: استعداد یابی در حوزه های مختلف در شهرستان ها می تواند به معرفی این استعدادها کمک کند.

فرماندار زنجان تشکیل ستاد اجرایی هفته فرهنگی را در مرکزاستان خواستار شد و گفت: ستاد اجرایی می تواند برنامه ریزی لازم را برای اجرای برنامه ها داشته باشد.

عسگری خاطرنشان کرد: ضروری است هر ماه یک هفته فرهنگی در شهرستان ها اجرایی شده و مقامات عالی کشور برای حضور در این برنامه ها دعوت شوند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر