logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۲
[ شناسه خبر : ۱۱۲۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان:

ارائه تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری باید هدفمند و ملموس باشد/ شرکتهای دانش بنیان با صنعت فاصله دارند

ارائه-تسهیلات-صندوق-پژوهش-و-فناوری-باید-هدفمند-و-ملموس-باشد-شرکتهای-دانش-بنیان-با-صنعت-فاصله-دارند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در خصوص ارائه ملموس تسهیلات هدفمند از طریق صندوق پژوهش و فناوری گفت: اگر تسهیلات به صورت ملموس باشد شرکتهای دانش بنیان بیشتر از این تسهیلات منتفع خواهند شد.

به گزارش موج رسا; علیرضا فیروز‌فر رئیس دانشگاه آزاد زنجان امروز در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به حمایت از شرکتهای دانش بنیان بیان کرد: اتاق بازرگانی در حمایت از شرکتهای دانش بنیان می تواند نقش وسیعی را داشته باشد و دید وسیع توسط اتاق بازرگانی در حمایت از این شرکتها شاهد هستیم و با وجود این دید وسیع شاهد تسهیلگری در سطح استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان بعد ازطی مراحل رشد عمده مشکلاشان بحث روابط بین شرکتها، ارگانها و نهاد بیان کرد: این شرکتها عملا با موضوع کسب ورکار مشکل دارند و که نیاز است اتاق بازرگانی ریزه‌کارهایی در این حوزه نیاز است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان بیان کرد: شرکتهای دانش بنیان با تسهیلگری که ایجاد شود می‌تواند بسیاری از مشکلاتشان را حل کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها نیز در این زمینه می‌توانند نقش خوبی را ایفا کنند بیان کرد: فعالیت این دانشگاه‌ها می‌تواند در حوزه آموزش‌های کسب و کار و بحث‌های مشاوره‌ای کسب و کار و آموزشهای صادراتی باشد و دانشگاه آزاد نیز در این زمینه وظیفه خود را انجام خواهد داد.

فیروزفر در مورد ارائه ملموس تسهیلات هدفمند از طریق صندوق پژوهش و فناوری گفت: اگر تسهیلات به صورت ملموس در حوزه ارائه شود شرکتهای دانش بنیان بیشتر منتفع خواهند شد.

وی بیان کرد: اتاق بازرگانی نیز در خصوص ارتباط گیری این شرکتها با دانشگاه‌ها می‌تواند اقدام کند و این کار کمکی برای شرکتها دانش بنیان خواهد بود.

راه‌ اندازی مرکز تحقیقات متالوژی در زنجان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به موضوع عدم ارتباط شرکتها در حال رشد با صنعت افزود: این شرکتها می‌توانند با حضور در دل صنعت از تجهیزات موجود واحدهای صنعتی از جمله واحد آزمایشگاهی و فضای واقعی برای افزایش تکنولوژی صنایع در سطح استان اقدامات موثری را انجام دهند که اتاق بارزگانی در تسهیلگری این ارتباط می‌تواند اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه در حال راه اندازی یک مرکز تحقیقات متالوژی بسیار قوی و نمونه در سطح منطقه و در واقع می‌توانند جزو برترین مرکز تحقیقاتی کشور هم باشد افزود: این مرکز می‌تواند خدمات خوبی را برای تمام صنایع از جمله شرکتهای دانش بنیان در سطح استان بدهد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر