logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۲
[ شناسه خبر : ۱۱۲۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در 15 شهر؛

مصلی ها و مساجد زنجان آماده اقامه نماز عید فطر می شوند/استقرار گروه های استهلال از فردا در زنجان

مصلی-ها-و-مساجد-زنجان-آماده-اقامه-نماز-عید-فطر-می-شوند-استقرار-گروه-های-استهلال-از-فردا-در-زنجان-

15 شهر و 800 مسجد در استان برای اقامه نماز عید فطر مهیا شده است .

به گزارش موج رسا; همزمان با عید فطر برنامه های مختلفی در استان زنجان برگزار می شود که از آن میان در 15 شهر این استان نماز عید فطر در مصلی ها و مساجد برگزار می شود.

نماز عید سعید فطر به صورت همزمان راس ساعت 7 و 30 دقیقه صبح در مصلی های استان به امامت ائمه جمعه برپا می شود. 

نماز پرشکوه عید فطر در شهر زنجان به امامت آیت‌الله شیخ علی خاتمی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه زنجان اقامه می ‌شود. 

همچنین از عصر سه شنبه 14 خرداد ماه دو گروه از استان زنجان برای رویت ماه شوال مستقر می شوند. 

قائم مقام ستاد استهلال استان زنجان در این زمینه گفت: یک گروه از استهلال در دانشگاه علوم پایه و گروه دیگر در محیط بانی دشت سهرین یا دشت جارچی مستقر می شوند.

به گفته اسماعیلی، این گروه ها متشکل از ۸ نفراز اساتید با تحصیلات علوم و نجوم و همچنین کارشناسان دینی و مذهبی هستند. 

وی با بیان اینکه اعضای گروه استهلال در دفتر مقام معظم رهبری دوره آموزشی رصد ماه را طی کرده اند، افزود: فعالیت اصلی این گروه ها از عصر سه شنبه 14 خرداد آغاز می شود.

گفتنی است،نماز عید فطر از جمله نمازهایی است که در دین مبین اسلام نسبت به اقامه آن سفارش‌های زیادی شده است که به شکرانه یک ماه روزه‌داری توسط مومنین روزه‌دار به جا آورده می‌شود.

"حجت الاسلام مصائبی"، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی زنجان گفت: همه مساجد روستایی و شهری استان هم که امام جماعت دارند نماز عید فطر در آنها اقامه می شود .

وی گفت: بیش از هزار مسجد در 800 روستا آماده اقامه نماز عید هستند .

آیت الله سیدمحمد حسینی زنجانی نیز در گفت وگو با خبرنگار موج رسا;  با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر اظهار کرد: امسال میزان زکات فطره برای قوت غالب گندم 9 هزار تومان است.

وی با اشاره اینکه میزان زکات فطره در برای قوت غالب برنج متفاوت است، افزود: افرادی که می خواهند براساس قوت غالب برنج فطریه خود را بپردازند، به میزان قیمت سه کیلوگرم برنج است که قیمت آن براساس برنجی است که مصرف می کنند.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: در زنجان قوت غالب گندم مدنظر است اما پرداخت براساس قوت غالب برنج به مصرف خانوارها برمی گردد.

گفتنی است،استان زنجان 21 شهر و 8 شهرستان دارد .//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر