logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۳
[ شناسه خبر : ۱۱۲۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره)؛

عصر شعر"همپای آفتاب" در زنجان برگزار می شود

عصر-شعر"همپای-آفتاب"-در-زنجان-برگزار-می-شود

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان گفت: عصر شعری با عنوان "همپای آفتاب" به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره)،در زنجان برگزار می شود.

موسوی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: به مناسبت ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام 15 خرداد عصر شعری با عنوان "همپای آفتاب" در زنجان برگزار می شود.

وی از حضور شاعران آیینی در این مراسم خبرداد و گفت: استاد مصطفی محدثی خراسانی و حاج ولی الله کلامی در این مراسم حضور دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: این برنامه 12 خرداد ماه سال جاری از ساعت 17 در حسینیه اعظم زنجان برگزار می شود.

گفتنی است،مصطفی محدّثی خراسانی فرزند حسن به سال 1340 ه. ش در شهرستان مشهد دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاهش گذراند و برای ادامه‌ی آن در مقطع کارشناسی در رشته زبان و ادبیات فارسی به دانشگاه فردوسی مشهد راه یافت. وی هم اکنون سردبیر مجله شعر و عضو شورای شعر مرکز موسیقی صدا و سیما می‌باشد.

وی فعالیت‌های شعری خود را از دوره‌ی نوجوانی آغاز کرد و با راه‌یابی به انجمن‌های ادبی به طور جدّی‌تر به سرودن شعر پرداخت، و مدت 15 سال مسئول گروه شعر سازمان تبلیغات اسلامی مشهد بود.

از محدثی تاکنون چند مجموعه شعر به نام «هزار مرتبه خورشید»، «شاعران پروازی» و «گزیده ادبیات معاصر شماره 46» به چاپ رسیده است. وی با همکاری با دو تن از شاعران خراسان (مجید نظافت و محمد کاظم کاظمی) گزیده غزلیات بیدل را به نام «از چیدن رنگ» چاپ و منتشر کرده است.

حاج ولی الله کلامی از ۱۲سالگی در سال ۱۳۴۵شروع به سرودن شعر می کند. حاصل ۴۵سال فعالیت او ۳۳مجموعه چاپ و منتشر شده است که همه این اشعار رنگ و بوی معنویت و عشق به اهل بیت را می دهد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر