logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۴
[ شناسه خبر : ۱۱۲۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس سازمان صنعت٬ معدن و تجارت استان زنجان خبرداد

هدفگذاری 600 میلیون دلاری صادرات برای استان زنجان در سال 98

هدفگذاری-600-میلیون-دلاری-صادرات-برای-استان-زنجان-در-سال-98

رئیس سازمان صنعت٬ معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به برنامه‌های صادراتی استان زنجان برای سال 98 گفت: 600 میلیون دلاری صادرات برای استان زنجان در سالجاری هدفگذاری شده است.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به متوسط قیمت واردات استان زنجان در مقایسه با کشوری اظهار کرد: در سطح کشور هر تن کالای وارداتی از لحاظ ارزشی یک هزار و 453 دلار بوده و در سطح استان نیز یک هزار و 5 دلار است.

وی تصریح کرد: این وضعیت برعکس صادرات بوده و این کهن خوبی برای استان بوده و استان زنجان به دنبال صادرات ارزش افزوده بالاتری در محصولات بوده و در بخش واردات نیز بدنبال واردات کالاها با ارزش افزوده کمتری است.

رئیس سازمان صنعت٬ معدن و تجارت استان زنجان در مورد برنامه‌های پیش‌بینی شده در حوزه صادرات در سطح استان زنجان افزود: با برنامه‌های کاری که از بخش‌های خصوصی گرفتیم رسیدن به صادرات 600 میلیون دلاری در سطح استان زنجان دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به تجهیز کردن گمرک زنجان و فراهم کردن صادرات کالاهای تخصصی از گمرک عنوان کرد: این روند به تحقق اهداف صادراتی استان زنجان در سالجاری کمک خواهد کرد.

فغفوری با اشاره به برنامه اهداف صادراتی استان زنجان افزود: برای اهداف صادراتی امسال استان زنجان گزینه‌های مختلفی را مد نظر قرار دادیم.

وی عنوان کرد: در سطح کشور برای سال 98 صادرات بدون احتساب میعانات گازی و خدمات نزدیک 43 میلیارد ریال در گزینه اول پیش‌بینی شده و در گزینه دوم نیز 45 میلیارد دلار برآورد شده است.

رئیس سازمان صنعت٬ معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به سناریوهای نوشته شده به اهداف صادراتی افزود: گزینه اول طبق سنوات قبل در سطح کشوری نیز حدود 10 درصد رشد نسبت به سالهای گذشته لحاظ می‌کردند مبنای محاسبه پیش‌بینی صادرات برای سال 98 بوده است.

وی عنوان کرد: در گزینه دوم در سطح کشور تحقق صادرات حدود 80 درصد بوده بنا به دستور ریاست جمهوری جبران 20 درصد به دلیل عدم تحقق اعلام شده که 15 درصد رشد نسبت به اهداف سال 97 مد نظر قرار بگیرد.

فغفوری خاطر نشان کرد: گزینه سوم نیز سهم صادرات استان از صادرات کشور برمبنای جمعیتی بوده 1.3 است.

وی گفت: گزینه چهارم برمبنای برنامه ششم توسعه حدود 21.5 درصد رشد نسبت به اهداف سال 97 بوده که بر همین مبنا برای استان زنجان نیز در حوزه صادرات چهار گزینه انتخاب شده است.

رئیس سازمان صنعت٬ معدن و تجارت استان زنجان براین اساس برای اهداف صادراتی استان زنجان در گزینه اول 10 درصد رشد نسبت به اهداف صادراتی سال گذشته در نظر گرفته شده است افزود: با این احتساب اهداف صادراتی استان 550 میلیون دلار می‌شود.

وی عنوان کرد: گزینه دوم بنا به دستور ریاست جمهوری 15 درصد رشد که رقم استانی 575 میلیون دلار می‌شود.

فغفوری با بیان اینکه سهم از جمعیتی و مساحتی 1.3 را داریم که با این گزینه سهم استانی 590 میلیون دلار می‌شود افزود: براساس برنامه ششم توسعه که 600 میلیون دلار برای سال 98 پیش‌بینی شده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر