logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۹
[ شناسه خبر : ۱۱۲۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
گزارش موج رسا از حاشیه‌های راهپیمایی روز قدس؛

آرمان فلسطین چگونه در قلبهای جوانان زنجانی جای گرفته است؟/ شکوه راهپیمایی روز قدس زنجان مثال‌زدنی بود

آرمان-فلسطین-چگونه-در-قلبهای-جوانان-زنجانی-جای-گرفته-است؟-شکوه-راهپیمایی-روز-قدس-زنجان-مثال‌زدنی-بود

راهپیمایی روز قدس در زنجان با شکوه ویژه‌ای برگزار شد تا خنثی‌کننده نقشه‌های شوم دشمن از جمله معامله قرن باشد.

به گزارش موج رسا; امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری فرمودند، ایشان با تدابیر حکیمانه خود می‌دانستند که نجات فلسطین راهی جر اتحاد مسلمانان ندارد و باید تمامی مملسمین عالم فلسطین را مسئله اصلی خود بدانند و برای نجات آن تلاش کنند.

بعد از رحلت بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری نیز راه ایشان را با صلابت ادامه داده و فلسطین را مسئله اصلی و مهم جهان اسلام می‌دانند، رهبر انقلاب بارها در دیدار با مسلمانان کشورهای مختلف به اتحاد مسلمین برای بیرون راندن رژیم غاصب صهیونیستی از قدس اشغالی تاکید فراوان داشتند.

این تاکیدات رهبر معظم انقلاب و همچنین مسیری که انقلاب اسلامی در طول این چهل سال با صلابت طی کرده دلهای مظلومین عالم را روشن و ملتهای آزادیخواه را بیدار کرده است، حضور قدرتمندانه حزب الله لبنان و شکستهایی که در طول این سالها بر رژیم صهیونیستی متحمل کرده و همچنین پیروزی مردم عراق بر داعش، شکست آل سعود در مقابل مردم یمن و حوثی‌ها، شکست دشمنان و تروریست‌ها در سوریه تنها نمونه‌هایی است که سبب شده تا خط مقاومت مسیرش را برای آزادی قدس شریف روشن ببیند.

هرساله روز قدس در سراسر کشور با شکوه خاصی برگزار می‌شود که در استان زنجان نیز این مراسم با حضور آحاد مختلف مردم روزه‌دار برگزار می‌شود، امسال همزمان با فشارهای اقتصادی، سیاسی و همچنین تهدیدات نظامی دشمن علیه ملت ایران که پرچمدار مبارزه با ظالمین و رهایی مظلومین فلسطین از دست رژیم غاصب صهیونیستی است، مردم ولایتمدار استان زنجان برای پاسخگویی به یاوه‌گویی‌های آمریکا و ایادی‌اش در منطقه حضور چشمگیری در راهپمایی روز قدس داشتند.

از نکات قابل توجه راهپیمایی امسال حضور افراد از جریانهای مختلف سیاسی استان در این راهپیمایی بود به طوری که می‌شد از چهر‌های شاخص اصلاحات و اصولگرایان را در این راهپیمایی دید که با مشتهای گره کرده خود برای آرمان فلسطین شعار می‌دادند.

حضور پیر و جوان، مردم و زن و همچینین ورزشکاران، روحانیون و جامعه فرهنگی استان در این راهپیمایی به چشم می‌خورد، امسال سخنران مراسم امیرسرتیپ حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران بود که از همان دقایق ابتدایی مراسم به جمع راهپیمایان روز قدس پیوسته بود.

امسال همچنین نزدیکی مراسم ارتحال امام راحل با روز قدس نیز سبب شده بود تا دوستداران امام خمینی(ره) عکسهای ایشان را بر دست گرفته و با آرمانهای ایشان تجدید بیعت کنند، سخنان مقام معظم رهبری در خصوص قدس نیز در قالب پلاکاردهایی در دست مردم ولایتمدار زنجان بود. شعارهای راهپیمایی در زنجان به زبانهای ترکی و فارسی سر داده می‌شد.

حضور پرشور جوانان نیز از نکات قابل توجه راهپیمایی روز قدس امسال بود که نشان می‌داد، این حضور لبیکی برای رهبرشان است تا دشمنان بدانند مردم ایران هیچ گاه ولی خود را تنها نمی‌گذارند. همچنین برای تربیت جوانان فردای این کشور کودکان نیز در آغوش مادران و پدرانشان در این راهپیمایی حضور داشتند تا از همان کودکی با آرمانهای انقلاب آشنا شوند.

آتش زدن پرچم رژیم غاصب صهیونیست و همچنین آمریکای جنایتکار در مسیر راهپیمایی قابل مشاهده بود، همچنین تصاویر جنایتکاران عالم از جمله حکام ظالم سعودی و "تیم بی" نیز در مسیر این راهپیمایی به آتش کشیده شد.

دیدار امیرسرتیپ حاتمی با جانبازان دوران دفاع مقدس در پایان راهپیمایی نیز از نکات قابل توجه این مراسم بود، همچنین در حاشیه مراسم راهپیمایی مسابقات فرهنگی مختلفی برای نونهالان و نوجوانان برگزار می‌شد.

آیت‌الله علی خاتمی امام جمعه زنجان، فرماندهان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی استان، رئیس کل دادگستری استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار زنجان، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلابی در این مراسم حضور داشتند.

بعد از اتمام راهپیمایی گروهای سرود در مصلای زنجان برنامه زیبایی را به اجرا گذاشتند و همچنین مردم نیز شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را سرداده بودند و بعد از آن امیرسرتیپ حاتمی برای مردم پایتخت شور و شعور حسینی سخنرانی کرد.

زنجان که پایتخت شور و شعور حسینی بوده و دیار غواصان دریادل است، فرهنگ دفاع از مظلوم را در بین جوانانش با فرهنگ عاشورا گسترش داده و به طور یقین این حضور حماسی نشان دهنده غیرت جوانانی که اجازه نخواهند داد تا دشمن بتواند نقشه‌هایش را علیه اسلام پیاده کند.

جوانان زنجانی با فریادهای بلنداشان گفتند: همان طوری که هیهات مناالذله شعار مولایمان حسین بن علی(ع) است ما نیز در پایتخت شور و شعور حسینی اعلام می‌کنیم که برای دفاع از مطلومان عالم سینه سپر خواهیم کرد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر