logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۲
[ شناسه خبر : ۱۱۲۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 11 دقیقه ]
با صدور بیانیه انجام شد؛

آمادگی قشر‌های مختلف زنجان برای حضور در راهپیمایی روز قدس/ ضرورت حضور حماسی و گسترده در روز جهانی قدس

آمادگی-قشر‌های-مختلف-زنجان-برای-حضور-در-راهپیمایی-روز-قدس-ضرورت-حضور-حماسی-و-گسترده-در-روز-جهانی-قدس

در آستانه راهپیمایی روز جهانی قدس؛ نهاد‌ها و سازمان‌ های مختلف، آمادگی خود را برای حضور در این راهپیمایی دشمن شکن اعلام کردند.

به گزارش موج رسا; طبقات و اقشار مختلف مردم، گروه‌ ها، تشکل‌ ها و سازمان‌ های مدنی و مردم نهاد زنجان برای شرکت چشمگیر در راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام آمادگی کرده‌ اند.

*اعلام محدودیت های ترافیکی در روز قدس

علی اصغرشیرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه از فردا محدودیت ترافیکی در زنجان به منظور برگزاری راهپیمایی روز قدس اعمال می ‌شود، اظهار کرد: این محدودیت از میدان قائم تا مصلا اجرا می‌ شود.

وی تصریح کرد: شهروندان می توانند از مسیر کمربند شمالی و مسیر میدان ارتش برای تردد استفاده کنند.

این مسئول تصریح کرد: محدودیت‌ های ترافیکی در مسیرهای اصلی و فرعی این مسیر‌ها برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر راهپیمایی اعمال خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با بیان اینکه از همشهریانی که منازل مسکونی آن‌ ها در این مسیرها است خواهش می‌ شود خودروهای خود را تا قبل از ساعت 8 صبح روز جمعه بردارند، گفت: در غیر این صورت مجبوریم خودروهای در طول مسیر را با جرثقیل جابه‌جا کنیم.

وی بیان کرد: تا پایان مراسم از تردد خودروها و موتورسیکلت‌ ها جلوگیری می‌ شود و فردا صبح خودروهایی که در مسیر راهپیمایی پارک شده به نزدیکترین پارگینک انتقال داده می‌ شود.

*روز قدس روز احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطین

روز قدس روز احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطین روز فریاد بر سر استکبار جهانی است، مردم استان زنجان نیز همچون سال های گذشته در این راهپیمایی شرکت می کنند.

همزمان با فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با روز جهانی قدس،بار دیگر مردم غیور و شهید پرور ایران اسلامی و نیز مردم همیشه در صحنه استان زنجان با خلق حماسه‌ ای ماندگار همانند گذشته از مظلومیت مردم فلسطین حمایت کرده و با فریاد خود به مستکبران جهانی بگویند که ملت ایران همیشه از مردم صبور این سرزمین حمایت خواهند کرد.

مردم استان زنجان از زن و مرد،‌ پیر و جوان همه در صحنه حاضر می شوند تا بار دیگر به دنیا نشان دهند که دین، دنیا و معنویت آنها با ارزش‌ هایی همچون حمایت از مظلومان و همچنین مستضعفین جهان گره خورده است.

*برگزاری مراسم روز قدس در همه شهرستان های زنجان

مراسم راهپیمایی روز قدس امسال نیز در هشت شهرستان و شهرهای مختلف برگزار خواهد شد.  در همین راستا در مرکز استان این مراسم از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه با سخنرانی امیر حاتمی وزیر دفاع برگزار خواهد شد.

 *صدور بیانیه از سوی نماینده ولی فقیه و استاندار زنجان

نماینده ولی ‌فقیه در استان و استاندار زنجان با صدور بیانیه مشترکی، از همه اقشار مختلف مردم استان دعوت کردند تا در راهپیمایی روز جهانی قدس، حضور حماسی و گسترده‌ای داشته باشند.

 در متن این بیانیه آمده است: 

 بسم الله الرحمن الرحیم  

وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ (قصص / 5) 

 گرامی‌ داشت روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، میراث گران‌ بهای بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی ایران و بیانگر عمق دوراندیشی و هوشمندی امام راحل است که اعتقاد به ضرورت وحدت و انسجام ملت‌ های مسلمان در برابر زورگویان و صهیونیسم را نشان می‌ دهد و پس از ایشان نیز هر ساله با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باشکوه و پرشور در سراسر ایران اسلامی برگزار می‌ شود. 

اهمیت دفاع از مظلوم و مقابله با ستمگران و ظالمان در تاریخ صدر اسلام تاکنون همواره مورد تاکید بوده و امروز نیز با گسترش جنایات خونبار دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمین در کشورهای مختلفی همچون سوریه، لبنان، یمن و فلسطین بیش از پیش نمایان است. 

 در این ایام که آشکارترین ظلم‌ ها توسط کشورهای غربی، آمریکا، رژیم جنایتکار صهیونیستی و عوامل خودفروخته آنان در منطقه انجام می ‌شود و این کشورها از پشت نقاب دروغین دموکراسی و آزادی حقوق بشر، بدترین فجایع انسانی را علیه مسلمانان جهان رقم می ‌زنند، ضروری است که امت واحده جهان اسلام بار دیگر یک ‌صدا و یک ‌دل با حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس، با نشان دادن چهره حقیقی و رحمانی دین مبین اسلام، از مردم مظلوم فلسطین دفاع و حمایت کنند و فریاد عدالت‌ خواهانه خود را برای توقف اشغال سرزمین‌ های فلسطین و کشتار زنان و کودکان بی‌ دفاع مسلمان در این منطقه را به گوش جهانیان برسانند. 

لذا با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان به درگاه خداوند متعال در ماه پرفضیلت رمضان، از همه گروه‌ ها، جریان‌ ها، احزاب و تشکل‌ ها و مردم شریف، ولایت‌مدار و روزه‌دار استان زنجان دعوت می ‌کنیم بار دیگر با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس همراه با ملت بزرگ ایران و آزادی‌ خواهان جهان، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام خمینی (ره) و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب، حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین و همه مسلمین مظلوم جهان و انزجار از صهیونیست‌ها و حامیان آنان را اعلام کنند.

*روز قدس، روز آرمان فلسطین 

حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه به فرموده امام خمینی (ره) روز قدس، روز حیات اسلام است، اظهار کرد: روز قدس نماد آزادی خواهی، ظلم ستیزی، وحدت و همدلی امت اسلامی است تا با خروش یکپارچه علیه ظلم و بیداد، پرچم عدالت طلبی را در جهان برافراشته و لبیک گویان به فریاد همیشه خروشان امام خمینی(ره) برای آزادی بیت‌المقدس، ظرفیت و توان خویش را به رخ زیاده خواهان عالم بکشند.

رئیس شورای قضایی استان زنجان خاطرنشان کرد: روز قدس نشانگر اهمیت غیر قابل انکار مسئله آزادی فلسطینیان از یوغ غده سرطانی صهیونیسم و بیانگر این نکته مهم است که آزادی قدس شریف نه تنها هیچ وقت از خاطر مسلمانان فراموش نخواهد شد  بلکه روز به روز آرمان فلسطین و فریاد مظلومیت مستضعفین، از دل ملت‌هایی شنیده می‌شود که سال‌ها تحت سیطره یک مشت مستبد خودباخته هستند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: در این روز عزیز که به حق دست یاری خداوند متعال در آن مشهود است، همه عالم نظاره‌گرند که حتی تشنگی و گرسنگی هم نمی‌تواند مانع مطالبات اسلامی و انسانی مسلمانان شود. صهیونیست غاصب باید بداند مسلمانان جهان و به ویژه مردم شریف و انقلابی ایران همواره از حقوق به‌حق ملت فلسطین حمایت می‌کند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی  در ادامه ضمن دعوت ازآحاد مردم  شریف استان برای شرکت باشکوه در راهپیمایی روز قدس عنوان کرد: دستگاه قضایی استان زنجان امسال  نیز همچون سال‌های گذشته همراه و هم‌صدا با مردم آزادی خواه جهان، در روز جهانی قدس، با مشت‌های گره کرده  خود بردهان رژیم غاصب صهیونیسم و حامیان آن نشانه می‌گیرد و پیام آور نجات مظلومین خواهد شد. و هم‌پای مسلمانان در اشتیاق خلق حماسه رمضانی در روز قدس به ‌سر می‌برد که در پیشانی‌اش، نام امام راحل(ره)‌و ملت ایران نقش بسته است، پس یکصدا بکوشیم روز قدس را باشکوه‌تر از همیشه برگزار کنیم.

 *خلع سلاح مقاومت توهمی بیش نیست

بیانیه بسیج جامعه زنان زنجان به مناسبت روز قدس منتشر شد،در این بیانیه آمده است؛  تنها راه نجات قدس شریف ، مبارزه و مقاومت است و دیگر راه ها ، بی سرانجام و عقیم است .  امام خامنه ای ( مدظله العالی ) 24/9/95   روز قدس ، روز اتحاد جهان اسلام برای حمایت از ملت فلسطین و آرمان مسلمانان برای مقابله با صهیونیسم بین الملل و پایان دادن به سکوت جامعه جهانی در برابر جنایت های اشغالگران قدس است . حضرت امام خمینی (ره) با نامگذاری این روز به عنوان روز اتحاد جهان اسلام با ملت فلسطین ، تمام مسلمانان جهان را به اهمیت مسئله فلسطین و لزوم حمایت از مبارزات حق طلبانه فلسطینی ها به عنوان سنگر اصلی مقابله با دشمنان اسلام و مسلمین آشنا ساخته و مسئله فلسطین را از بعد ملی به بعد جهانی     تبدیل نمودند .  راهپیمایی روز قدس به‌ عنوان بزرگ‌ترین راهپیمایی ملی پس از 22 بهمن درطول چهل سال گذشته همواره از اهمیت بالای داخلی وخارجی برخورداربوده است وامسال در 10 خرداد ماه درایران اسلامی واقصی نقاط جهان برگزارخواهدشد.

آنچه راهپیمایی سال 98 را متفاوت ازپیش نموده این است که براساس طراحی رژیم صهیونیستی،امریکاوبرخی حکام مرتجع عربی؛رونمایی وعملیاتی سازی طرح موهوم"معامله قرن" به‌منظور نفی «حق بازگشت»فلسطینیان،خلع سلاح مقاومت فلسطینی وبرچیده شدن آن ازسرزمین‌های فلسطین،درست به فاصله چند روز پس ازبرپایی راهپیمایی روزجهانی قدس وتشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی،علنی ورونمایی خواهد شد .

با این وصف واکنش محکم جهانی نسبت به حق حاکمیت فلسطینیان ونفی"معامله قرن" درراهپیمایی روزجهانی قدس امسال از اهمیت وحساسیت دوچندانی برخوردارشده است هرچندکه پیروزی اخیر مقاومت فلسطین درجنگ دو روزه وشلیک 700 فروند موشک به اراضی اشغالی و وادارکردن تل‌آویو به قبول آتش‌بس نشان دادکه خلع سلاح مقاومت توهمی بیش نیست .  

  لذا بسیج جامعه زنان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان کشتار مردم بی دفاع فلسطین و محاصره سرزمین و بستن راههای ارسال کمک های بشر دوستانه را محکوم نموده و از مجامع بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های منادی حقوق بشرخواستار است تا پاسخگوی آوارگی ، سرگردانی و دوری مردم مظلوم فلسطین از وطن و سرزمین خود باشند .

راستی چگونه است که عده ای در فراق عزیزان خود اشک می ریزند و عده ای همچون مدعیان حقوق بشر فریبکارانه از کنار آن رد شده و از حنجره آنان آهی هم خارج نمی شود؟ آری اینان باید پاسخگوی کشته شدن هزاران کودک فلسطینی و اشک مادران آنان باشند.  در پایان بسیج جامعه زنان سپاه استان زنجان ضمن تجدید بیعت با آرمانهای حضرت امام خمینی (ره) و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  از عموم مردم شریف استان به ویژه از بانوان انقلابی و همیشه در صحنه زنجان دعوت می کند با حضور با شکوه خود در راهپیمایی روز قدس ضمن محکوم نمودن جنایات صهیونیست غاصب و آمریکای جنایتکار بار دیگر صدای عدالت طلبی و حق طلبی سر داده و با ندای الله کبر طنین آزادی قدس شریف را به گوش جهانیان برسانند .                             

*روز جهانی قدس فریاد مظلومان دربند است

سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در بیانیه ای از اقشار و آحاد مختلف ملت ایران برای حضور گسترده و حماسی در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.

متن بیانیه به شر ح زیر است:فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، یادآور یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین یادمان‌ها و میراث به جا مانده از حضرت امام خمینی (ره) یعنی روز جهانی قدس است که مبارزه با رژیم اشغالگر قدس را به نمادی از همبستگی، وحدت و یکپارچگی امت اسلامی و سمبل ظلم ستیزی و قیام ملت مظلوم فلسطین علیه اشغالگران قدس تبدیل نمود.

 روزجهانی قدس نمادی از اسلام، اتحاد اسلامی، تعهد مسلمانان و آزادی خواهان جهان است. بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با اعلام آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روزجهانی قدس، علاوه بر احیای قداست و شرافت قبله اول مسلمانان جهان، این روز را تبدیل به نماد آزادی خواهی همه آزادخواهان جهان نمودند.

 روزجهانی قدس فریاد مظلومان دربند جهانیان بخصوص مردم مظلوم فلسطین است که با تمام توان خود در مقابل رژیم ضد بشری و کودک کش و جنایتکار صهیونیستی قد علم کرده و نماد تمامی ظالمان و خونخواران را بر جهانیان نشان داده است و به جهانیان نمایانده اند که رژیم صهیونیستی و حامیان آنها در طول دوران سیاه خود از هیچ گونه قتل عام و آوارگی مردمان و جنایات علیه بشریت حتی زنان و کودکان بی دفاع فروگزار نکرده است.

 در دوران کنونی ملت های بیدار و آزادی خواه بخصوص مسلمانان جهان، نیازمند وحدت، همبستگی و یکپارچگی در برابر رژیم کودک کش صهیونیستی هستند و می بایست فریاد مظلومیت مظلومان جهان و قتل و عام ظالمان را در قاب تصویر دنیای به ظاهر منطق و عقلانیت نشان دهند تا سایر مردمان نیز در صدد احقاق حق قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین برخیزند؛ بخصوص در شرایط کنونی که ایالات متحده با همراهی رژیم صهیونیستی به دنبال خاموش کردن فروغ پرنور قدس شریف و محاصر تمام عیار مردم نوار غزیه و کرانه باختری و به دست فراموشی سپردن آنها هستند.

 کارکنان و بسیجیان سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان ضمن دعوت از تمامی اقشار، اصناف و مردم همیشه در صحنه استان زنجان، این افتخار را دارند که همپای اقشار گوناگون ملت ایران در سراسر کشور در راهپیمایی باشکوه و دشمن شکن روز قدس شرکت می‌کنند و با آرمان‌های خمینی کبیر (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در دفاع از قدس شریف پیمانی دوباره می‌بندند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر