logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۳
[ شناسه خبر : ۱۱۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

تشدید برخورد با تغییر کاربری‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان زنجان/توقف 44 مورد عملیات تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان زنجان

تشدید-برخورد-با-تغییر-کاربری‌های-غیر-مجاز-در-اراضی-کشاورزی-استان-زنجان-توقف-44-مورد-عملیات-تغییر-کاربری-غیر-مجاز-در-اراضی-کشاورزی-استان-زنجان

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به تشدید برخورد با تغییر کاربری های غیرمجاز در استان زنجان گفت: 44 مورد عملیات تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان زنجان متوقف شد.

جمال انصاری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: به منظور نظارت و مقابله با تغییر کاربری‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان زنجان در ایام تعطیلات، اکیپ های گشت ویژه نوروزی در قالب 72 اکیپ مناطق مختلف استان را رصد می کنند.

وی با اشاره به تشخیص47 مورد اراضی زراعی و باغی طی هفته نخست تعطیلات از 28 اسفند ماه تا پنجم فروردین ماه جاری در استان زنجان تاکید کرد: هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی استان ممنوع است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان مجموع تغییرکاربری های غیر مجاز طی هفته نخست تعطیلات در استان زنجان را 56 مورد اعلام و تصریح کرد: این تعداد مساحت 3 هزار و 965 متر مربع را شامل می شود.

انصاری عنوان کرد: تغییر کاربری های اتقاق افتاده در استان 39 مورد مربوط به احداث بنا، هفت مورد دیوارکشی، سه مورد استخر و هفت مورد نیز محوطه سازی و سایر موارد را شامل می شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از توقف 44 مورد عملیات تغییر کاربری غیر مجاز طی هفته گذشته در استان خبر داد و افزود: طی این مدت 12 مورد گزارش مردمی در سامانه 131 ثبت شده که تعداد موارد ارجاع شده 6 مورد بوده است.

وی در ادامه به صدور 44 فقره اخطاریه تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در استان اشاره کرد و بیان داشت: نصب بنر در مبادی ورودی تمامی شهرها و روستاهای دارای اراضی کشاورزی با قابلیت بالا و یا دارای بعد گردشگری، توزیع بروشورهای ارسالی از سازمان مرکزی بین اقشار مختلف مردم اعم از بومیان، مسافران و دهیاران و تهیه و پیگیری و پخش تیزر تبلیغاتی به مدت پنج روز متوالی به صورت صبح و بعدازظهر از صدای مرکز زنجان از جمله اقدامات انجام گرفته در راستای معرفی سامانه 131به عنوان پل ارتباطی مردم در ارائه گزارشات تغییر کاربری، لزوم حفظ کاربری اراضی توسط مردم و واهی وکذب بودن تبلیغات در خصوص قانونی بودن باغ‌شهرها بوده است.

انصاری همچنین رایزنی با صدای مرکز زنجان و گفتگوی زنده رادیویی در روز های چهارم و پنجم فروردین ماه جاری و تبیین مسائل مختلف توسط این مدیریت به زبان ترکی همراه با طرح سوال و اعطای جایزه در خصوص مطالب عنوان شده را از دیگر اقدامات ترویجی انجام گرفته در راستای انتقال مفاهیم به شهروندان برشمرد و  تصریح کرد: طبق توافق صورت گرفته با صدای مرکز زنجان این برنامه رادیوئی به صورت زنده با روال یاد شده ظرف چند روز آینده نیز برقرار خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون تغییر کاربری های غیرمجاز شناسایی شده برای انعکاس به مراجع قضایی به منظور اقدام برابر ماده 3 یا تبصره 2 ماده 10 در حال جمع بندی است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر