logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۶
[ شناسه خبر : ۱۱۱۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

ظریف: به اروپا اولتیماتوم ندادیم

ظریف:-به-اروپا-اولتیماتوم-ندادیم
وزیر امور خارجه کشورمان درباره اولتیماتوم ایران به اروپا در پاسخ به عدم تعهد غرب به برجام، گفت: ما اولتیماتومی به اروپایی‌ها ندادیم بلکه برنامه خودمان را به آنها اعلام کردیم.

به گزارش موج رسا;  محمدجواد ظریف درباره سفر نخست وزیر ژاپن به ایران گفت: نخست‌وزیر ژاپن از طرف رئیس‌جمهور کشورمان دعوت شدند که سفری به ایران داشته باشند، در سفری که من هم به ژاپن داشتم گفت‌وگوهایی در زمینه حضور ایشان در ایران صورت گرفت. ما معتقدیم ژاپن شریک جمهوری اسلامی است و ما روابط بسیار قدیمی با این کشور داریم و این آمادگی را داریم که با ژاپنی‌ها در مورد موضوعات مختلف گفت‌وگو کنیم؛ مخصوصاً روابط دوجانبه و اینکه شراکت اقتصادی ما به عنوان یک تأمین‌کننده انرژی برای ژاپن که هیچ‌وقت دچار افت نشده است، ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: آقای نخست‌وزیر زمانی که به ایران سفر می‌کنند در زمینه‌های مختلف با ایشان گفت‌وگو خواهیم کرد، سفر ایشان به ایران این فرصت را می دهد که نظرات مقامات عالیرتبه ایران هم در زمینه‌های دوجانبه و چندجانبه و هم درخصوص وضعیت بسیار خطرناکی که منطقه ما به دلیل سیاست‌های بسیار غلط و عهدشکنی دولت آمریکا گرفتار آن شده است، را از نزدیک بشنود.

وزیر امور خارجه همچنین درباره اولتیماتوم ایران به اروپا در پاسخ به عدم تعهد غرب به برجام، گفت: ما اولتیماتومی به اروپایی‌ها ندادیم بلکه برنامه خودمان را به آنها اعلام کردیم.

وی یادآور شد: اروپایی‌ها سال گذشته اعلام کردند که از طرف ایران برای اقدامات آنها زمانی مشخص شود که ما این مهلت را برای آنها در نظر گرفتیم. متاسفانه یک سال گذشت؛ ایران به تعهدات خود پایبند بود ولی آنها چنین نکردند.

ظریف خاطرنشان کرد: الان ما طبق برجام می‌توانیم اقداماتی انجام دهیم؛ اقداماتی که می‌توانستیم یک سال قبل انجام دهیم. این اقدامات را اعلام کردیم و این به معنای دادن اولتیماتوم نیست. در نامه رئیس‌جمهور به صراحت ذکر شده است که هر زمان اروپایی‌ها به هر میزان که به تعهدات خود برگردند، جمهوری اسلامی ایران هم این آمادگی را دارد که اقدامات داوطلبانه‌ای را که متوقف کرده است، از سر بگیرد.

وزیر امور خارجه درباره برنامه ایران در صورت استمار عدم پایبندی اروپا به برجام هم گفت: در صورت انجام نشدن، ما اعلام کرده‌ایم که مسیری را دنبال خواهیم کرد که این مسیر هم داخل برجام است و به معنای خروج از برجام نیست.

بر اساس این گزارش، گفت‌وگوی العالم با وزیر امور خارجه، جمعه (۱۰ خرداد) ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران از برنامه «من طهران» پخش خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر