logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۱۱۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
دانا گزارش می‌دهد؛

بازخوانی عملکرد شهردار مستعفی پایتخت

بازخوانی-عملکرد-شهردار-مستعفی-پایتخت
سئوال محوری که بسیاری از افکارعمومی آنرا می پرسند این است که این چه اسراری بوده که منجر به قتل یک انسان شده است. نجفی یک کهنه سیاستمدار اصلاح طلب است که سمت های مختلفی از جمله وزارت در آموزش و پرورش تا شهرداری تهران و مشاورت رئیس جمهور در بخش اقتصادی را در کارنامه کاری خود دارد.

به گزارش موج رسا;  روز گذشته ماجرای قتل همسر دوم شهردار اسبق تهران به عنوان یک بمب خبری در رسانه ها و فضای مجازی صدا کرد.

نجفی یک کهنه سیاستمدار اصلاح طلب است که سمت های مختلفی از جمله وزارت در آموزش و پرورش تا شهرداری تهران و مشاورت رئیس جمهور در بخش اقتصادی را در کارنامه کاری خود دارد. 

نجفی در دوره پنجم شورای شهر تهران که تماما اصلاح طلبان بر روی کرسی‌های سبز این شورا تکیه زده‌اند با همه انتقاداتی که به وی می شد به عنوان شهردار تهران انتخاب شد. شهرداری که به «آقای استعفا» معروف بود و بسیاری از سمت هایی که در اختیار داشت را نصف و نیمه به علت های مختلف از جمله بیماری ترک گفته بود. 
 
 
ماجرای شهردار شدن نجفی به این انتقادات مختوم نشد بلکه مسئله مشکل استعلام مدارک و تایید صلاحیت وی به عنوان شهرداری نیز تا چندی مورد توجه رسانه ها بود. با توجه به مدت دار شدن این مسئله حامیان دولت کوشیدند در فضای مجازی اینگونه وانمود کنند که برخی فشارها مانع صدور این حکم شده است، اما حقیقت این بود که استعلام امنیتی نجفی از وزارت اطلاعات صورت گرفته و صدور حکم منوط به مثبت بودن آن است.
 
آنها با انتشار اخبار جعلی و دروغ در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر صدور حکم نجفی از سوی وزیر کشور، کوشیدند در سطح وسیعی فضاسازی کرده و دستگاه‌های امنیتی و قانونی را در برابر عمل انجام شده و افکار عمومی قرار دهند. موضوعی که «مجتبی شاکری» عضو شورای شهر سابق تهران این مسئله را مطرح کرد. 
 
در زمان شهردار شدن نجفی هم انتقادات به نحوه عملکرد او زیاد بود. نجفی در زلزله تهران که بسیاری از مردم را نگران و شبانه آنان را به خیابان ها کشاند تا جایی که بسیاری از شهروندان تهرانی در خیابان ها و پارک ها شب را به صبح رساندند حضور نداشت.
 
 
در همان زمان سفرهای کیش نجفی مورد انتقاد قرار گرفت و حتی عنوان شد که نجفی در همان روزها در تهران حضور نداشته است. حتی در مراسم گرامیداشت شهدای آتش نشانی پلاسکو نیز نجفی غایب بود و بعد از مدتی مشخص شد که وی در تهران نبوده است. 
 
غیبت نجفی در زمان شهردار بودنش در مراسم گرامیداشت شهدای پلاسکو 
 
بسیاری مطرح می کردند که اولویت کاری نجفی به عنوان شهردار تهران پایتخت است یا کیش و از سوی دیگر این سئوال مطرح می شد که علت سفرهای مکرر نجفی در کیش چیست؟ سئوالی که در آن زمان پاسخ درستی بدان داده نشد و فقط عکس های نجفی در پروژه های عمرانی در این جزیره منتشر شد. 
 
 تا اینکه زمزمه استعفای نجفی در پایان سال 96 در رسانه ها پیچید. اما اصلاح طلبان این استعفا را نپذیرفتند و حتی کتمان کردند تا اینکه در اردیبهشت ماه سال گذشته این استعفا رسمیت یافت و نجفی از شهرداری تهران با بهانه همیشگی بیماری رفت.
 
 
اما حاشیه های نجفی بعد از استعفا از شهرداری تهران هم تمامی نداشت. بعد از این ماجرا بود که ازدواج دوم نجفی و عکس های اینستاگرامی که برای یک مسئول عجیب بود منتشر شد. این عکس ها باعث شد تا برخی از اصلاح طلبان از جمله «فاطمه دانشور» خدا را شکر کنند که نجفی از سمت شهرداری تهران استعفا کرده است. 
 
 
 
حالا ماجرای قتل «میترا استاد»، سخنان نجفی درباره ممانعت از افشای اسرار زندگی و سخنان برخی از خبرنگاران درباره گفتگویی که قرار بود همسر دوم نجفی با رسانه‌های آنان انجام دهد قطعات یک پازل مهم است که سئوال اساسی ایجاد می کند؛ سئوالی که می گوید این اسرار چه بوده است که منجر به قتل یک انسان شده است. هنوز این مسئله مشخص نشده است اما این امیدواری وجود دارد که در حین بررسی این پرونده نکات تاریک و معمای اصلی این قتل افشا شود. 
 
انتهای پیام/

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر