logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۱۱۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

پسماندهای دپو شده شهرک روی را به نفع مردم زنجان تعیین تکلیف می‌کنیم/ ایجاد برخی گشایش‌ها با تعیین تکلیف بیش از 7 میلیون تن پسماند روی‏

پسماندهای-دپو-شده-شهرک-روی-را-به-نفع-مردم-زنجان-تعیین-تکلیف-می‌کنیم-ایجاد-برخی-گشایش‌ها-با-تعیین-تکلیف-بیش-از-7-میلیون-تن-پسماند-روی‏

استاندار زنجان با اشاره به موضوع پسماندهای شهرک روی گفت: پسماندهای دپو شده شهرک روی را به نفع مردم تعیین تکلیف می‌کنیم.

فتح‌اله حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به آخرین وضعیت پسماندهی شهرک روی زنجان اظهار کرد: اکنون بالای هفت میلیون تن پسماند در شهرک روی زنجان دپو شده و در کنار این پسماندهای جدید نیز در حال تولید است.

وی با بیان اینکه پسماندهای شهرک روی را باید به نفع مردم تعیین تکلیف کنیم، ابراز کرد: این موضوع یک سیاست حتمی بنده در استان زنجان بوده و اکنون نیز جزو اولویت‌های کاری قرار گرفته است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه فعلا صلاح نمی‌دانم کارهای انجام شده در این خصوص را رسانه‌ای کنم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه هم مدیریت عمومی استان و هم اعضای شورای تامین استان هماهنگی لازم را در این خصوص دارند.

وی بیان کرد: اگر این پسماندها به نفع مردم تعیین تکلیف شود، برای استان و همچنین مردم عایدی بیشتری دارد.

حقیقی با بیان اینکه تعیین تکلیف این پسماندها به نفع استان می‌تواند برخی گشایش‌ها را انجام دهد، عنوان کرد: بعد از اتمام بخشی از اقدامات‌مان در این خصوص مردم و رسانه‌ها خواند دید که تعیین تکلیف این پسماندها به چه شکل برای استان مثمر ثمر بوده است.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی این پسماندها را تحت تملک خود می‌دانست، گفت: از نظر قانونی این پسماندها تحت تملک ما بوده و رای صادره در این خصوص نیز حرف و حدیث‌هایی را در پی داشته است که مایل نیستیم این موضوع را تا تعیین تکلیف نهایی تشریح کنم.

استاندار زنجان تصریح کرد: از وقتی که بنده به استان زنجان آمدم کارهای جدیدی را در خصوص پسماندهای شهرک روی انجام دادم و تعیین تکلیف این پسماندها را یکی از بزرگترین اولویت‌هایم در استان است.

وی در خصوص پسماندهای تولید شده جدید نیز گفت: قبل از حضور بنده در استان از بین هفت نقطه یک نقطه را برای دپوی پسماندهای جدید انتخاب کردند که در این خصوص مطالعات زیادی انجام شده است.

حقیقی با بیان اینکه ما نیز دو جلسه در این خصوص برگزار کردیم، ابراز کرد: هنوز به جمع‌بندی نهایی در این خصوص نرسیده‌ایم، ما باید در درجه نخست پسماندهای دپو شده را تعیین تکلیف کنیم و بعد به صورت علمی در مورد انتقال پسماندها تصمیم‌گیری کنیم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر