logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۹
[ شناسه خبر : ۱۱۱۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عامل توسعه خوشه فرش استان زنجان:

تشکل صادراتی فرش دستبافت در استان زنجان راه اندازی شد/ بازارهای هدف صادراتی فرش زنجان شناسایی می‌شود

تشکل-صادراتی-فرش-دستبافت-در-استان-زنجان-راه-اندازی-شد-بازارهای-هدف-صادراتی-فرش-زنجان-شناسایی-می‌شود

عامل توسعه خوشه فرش استان زنجان با اشاره به راه اندازی تشکل صادراتی فرش دستبافت در استان زنجان گفت: با راه اندازی این تشکل بازارهای هدف صادراتی فرش زنجان شناسایی می‌شود.

فیروزه حاج‌علی‌اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه تولید فرش‌های دستبافت با شرایط روز و متناسب بازار تقاضا در اولویت تولید کنندگان قرار گرفته است اظهار کرد: سعی می‌کنیم فرش‌هایی در استان زنجان تولید شود که با سلیقه بازار و تقاضا کنندگان همخوانی داشته باشد.

وی تصریح کرد: همچنین بحث پرداخت کاری فرش توسط اتحادیه فرش روستایی در زنجان در دستور کار قرار گرفته بود که در این مرکز در زنجان راه اندازی شد.

عامل توسعه خوشه فرش استان زنجان ابراز کرد: دستگاه‌های پراخت زنی نیز بروز شده و این مرکز در حال حاضر فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی از تشکیل تشکل صادراتی فرش دستبافت در استان زنجان خبرداد و افزود: در این تشکیل 25 نفر از فعالان صادر کنندگان فرش که در بازار بین‌الملل هم فعالیت داشتند عضو شدند.

حاج‌علی‌اکبری با اشاره به اینکه هدف از ایجاد این تشکل حضور موثر در بازار صادراتی فرش است عنوان کرد: یکسان سازی فرش‌های دستبافت برای ورود به بازار بین‌الملل و رونق بازار صادرات فرش از جمله هدف مهم این تشکل بوده است.

وی با تاکید براینکه شناسایی بازارهای هدف صادرات فرش در دستور کار است افزود: شناسایی ظرفیت بازارهای بین‌المللی و اینکه کدام بازار مناسب عرضه فرش استان بوده باید شناسایی شود.

عامل توسعه خوشه فرش استان زنجان با اشاره به فعالیت اتحادیه روستایی فرش دستبافت در زمینه کار توسعه‌ای فرش دستبافت فعالیت می‌کنند بیان کرد: برنامه‌های تکمیلی فرش مانند حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی و بحث توسعه برند فرش زنجان به ویژه در فرش‌های ابریشمی و همچنین گرایش به افزایش عرضه فرش‌های دستبافت در بازارهای بین‌الملل به نسبت وضعیت اقتصاد جوامع با قیمت مناسب و خرید و فروش راحت‌ آن در دستور کار قرار گرفته است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر