logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۸
[ شناسه خبر : ۱۱۱۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس سیاسی:

یکپارچگی جهان اسلام موجب شکست طرح معامله قرن شده است/ حفظ سرزمین فلسطین اصلی ترین آرمان مبارزان

یکپارچگی-جهان-اسلام-موجب-شکست-طرح-معامله-قرن-شده-است-حفظ-سرزمین-فلسطین-اصلی-ترین-آرمان-مبارزان

کارشناس سیاسی گفت: تا کنون یکپارچگی جهان اسلام موجب شده  تا بخش عمده ای از جهان با آرمان فلسطین همراه شده و طرح معامله قرن توفیقاتی نداشته باشد.

اصغر پرتوی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، با اشاره به شکست طرح معامله قرن برای پایان دادن به مسئله فلسطین و رژیم غاصب اسرائیل، اظهار داشت: این طرح عبری- عربی و غربی به دلیل مقاومت مردم فلسطین و همراهی بسیاری از کشورهای بین المللی با آن، با شکست مواجه شده است.

وی با بیان اینکه موفقیت ترامپ در این طرح بستگی به نحوه همراهی کشورهای عربی دارد، افزود: در چنین صورتی این امر مایه تاسف بوده و خطرناک است.

این عضو هئیت علمی دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر  نظام های مرتجع عرب با دولت ترامپ همراهی نکنند،اسرائیل نیز نمی تواند کاری از پیش ببرد.

پرتوی افزود: اگر خیانت، کم کاری و کم فروشی دولت های عربی و نظام های مرتجع نبوده و خیانتی به آرمان های بلند فلسطین نشود، طرح ترامپ خیلی سخت پیش می رود. 

وی با اشاره به اینکه فشار اعراب و فلسطینیان سرو سامان دادن به وضعیت مردم فلسطین است، خاطرنشان کرد: در حالی که ترامپ در این طرح به دنبال بیرون راندن فلسطینیان از سرزمین خودشان است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه هدف اسرائیل گرفتن قدس و تبدیل آن به پایتخت است،افزود: این در حالی است اصلی ترین آرمان مبارزان فلسطینی حفظ سرزمین خودشان است.

پرتوی با اشاره به اینکه تا کنون یکپارچگی جهان اسلام موجب شده  تا بخش عمده ای از جهان با این آرمان فلسطین همراه شوند، گفت: این اتحاد و مقاومت موجب شده تا قدس  به پایتختی اسرائیل در نیاید.

وی ادامه داد: آخرین تصمیم جامعه بین الملل این بوده است که اگر بشود قدس پایتخت مشترک برای این دو باشد نه پایتختی برای اسرائیل.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر