logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۱۱۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان زنجان:

برگزاری دوره‌های مهارت آموزی در روستاهای محروم زنجان/ اشتغالزایی روستاییان از اولویت‌های مهم قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان زنجان است

برگزاری-دوره‌های-مهارت-آموزی-در-روستاهای-محروم-زنجان-اشتغالزایی-روستاییان-از-اولویت‌های-مهم-قرارگاه-پیشرفت-و-آبادانی-سپاه-استان-زنجان-است

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان زنجان با اشاره به اجرای برنامه‌ها توانمند سازی روستاییان گفت: اشتغالزایی روستاییان از اولویت‌های مهم قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان زنجان است.

فرشاد پیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اجرای طرح‌های محرمیت‌زدایی در مناطق محروم استان زنجان اظهار کرد: برنامه‌های محرومیت‌زدایی در حوزه فرهنگی در مناطق مختلف استان زنجان امسال نیز همانند سالهای گذشته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی با هم افزایی ادارات مختلف به صورت تخصصی اجرا می‌شود تصریح کرد: ایجاد کمپ خانگی جهت ترک اعتیاد توسط خود اعضای خانواده، فرهنگ حجاب و عفاف و ازدواج آسان از دیگر برنامه‌هایی است که در سطح روستاهای محروم استان برگزار می‌شود.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان زنجان با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های مسجد محوری را از برنامه‌های قرارگاه عنوان کرد و گفت: توسط اکیپ‌هایی نیز مشکلات مردم مناطق روستایی استان احصا شده و برای رفع آنها نیز اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه سلامت نیز برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود افزود: کلاس‌هایی آگاه سازی و اصلاح سبک تغذیه بوده و اجرا طب اسلامی و مسابقات آشپزی و برگزاری کلاس خواص گیاهان دارویی از دیگر برنامه‌های ما در مناطق محروم استان است.

پیری با اشاره به در حوزه اشتغال و معیشت روستاییان نیز فعالیت‌هایی داریم افزود: عمدتا حرکت ما به سمت از مصرف به تولید بدون واسطه است.

وی با بیان اینکه هدف ما توانمند سازی روستاییان است افزود: توانمند سازی مهارتی و فنی جامعه روستایی در حوزه دامداری ویژه دام سبک و زنبور عسل و حوزه کشاورزی انجام می‌شود.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان زنجان افزود: همچنین آموزش‌های صنایع دستی، قالی بافی، خیاطی و قلم زنی در سطح روستاها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی نیز تامین نهاده‌های تولید و اتصال به بازار مصرف انجام می شود افزود: افزایش بهره وری تولید و عملکرد در واحد سطح و بطور کلی تقویت زیرساخت‌های توسعه رسته کشاورزی و غلات نیز اقدام می‌شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر