logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۱۱۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

7 کشور به مقصد صادراتی استان زنجان اضافه شده است/ سهم استان زنجان از واردات کشور 0.6 درصد است

7-کشور-به-مقصد-صادراتی-استان-زنجان-اضافه-شده-است-سهم-استان-زنجان-از-واردات-کشور-0.6-درصد-است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به کاهش 17 درصد واردات استان زنجان گفت: سهم استان زنجان از واردات کشور 0.6 درصد است.

به گزارش موج رسا; ناصر فغفوری امروز در جلسه توسعه استان با اشاره به اینکه سال گذشته در حوزه صنعت در حدود 447 میلیون دلار صادرات انجام شده است اظهار کرد: در سال گذشته سهم حوزه صنعت از صادرات استان زنجان 81.4 درصد بود که نسبت به سال گذشته از لحاظ وزنی 45 درصد کاهش یافته و به لحاظ ارزشی هم 22 درصد افزایش یافته است.

وی سهم حوزه معدن را نیز مجموع صادرات استان زنجان 8.64 درصد عنوان کرد و گفت: در این حوزه 46.39 میلیون دلار صادرات انجام شده که به لحاظ ارزشی 13 درصد افزایش یافته و از لحاظ وزنی نیز 50 درصد را در استان زنجان داشتیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی سال گذشته در حدود 43 میلیون دلار صادرات داشتیم افرود: سهم این حوزه از مجموع صادرات استان 7.8 درصد بوده که 19 درصد به لحاظ ارزشی افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه فرش دستبافت 2 درصد، گردشگری 0.03 درصد و خدمات فنی مهندسی 0.01 درصد از صادرات استان زنجان به خودشان اختصاص دادند افزود: این ترکیب در سال 96 به این نحو تکرار شده و در این سه حوزه شاهد جهش یا کاهشی را مشاهده نمی‌کنیم.  

فغفوری با اشاره به کشورهای هدف صادراتی کالا از استان زنجان افزود: کالاهای صادراتی از استان زنجان به 50 کشور انجام می‌شود که 7 کشور به مجموع مقصد صادراتی استان اضافه شده است.

وی بیان کرد: در ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری در سطح استانها باید تعداد کشورهای مقصد صادراتی را افزایش دهیم و هم تنوع در محصولات صادراتی را باید مد نظر داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به واردات استان زنجان در گذشته افزود: میزان واردات استان زنجان در سال 97 نسبت به سال 96 ، 17 درصد کاهش داشتیم.

وی با اشاره به سهم واردات استان زنجان از کشور افزود: سهم استان زنجان از کل صادرات کشور 0.6 بوده که سهم استان زنجان نسبت به سال 96 تغییری نکرده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر