logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۱۱۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
دانشجویان زنجانی از دیدار خود با مقام معظم رهبری می گویند؛

دیدار با مقام معظم رهبری، دیدار پدر امت با فرزندان بود/دیدارهای دانشجویان با مقام معظم رهبری زمینه صحبت های صریح را فراهم می کند

دیدار-با-مقام-معظم-رهبری،-دیدار-پدر-امت-با-فرزندان-بود-دیدارهای-دانشجویان-با-مقام-معظم-رهبری-زمینه-صحبت-های-صریح-را-فراهم-می-کند

دانشجوی دانشگاه زنجان گفت: دیدار با مقام معظم رهبری دیدار پدر امت با فرزندان امت و یکی از لذت بخش ترین دیدارهای عمرم محسوب می شود.

به گزارش موج رسا; در دیدار ۳ ساعته‌ی عصر روز (چهارشنبه) سوم خرداد  هزاران نفر از دانشجویان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار نمایندگان تشکل های «علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و صنفی دانشجویان» حدود دو ساعت به بیان دغدغه‌ ها و دیدگاه‌ های خود درباره‌ی مسائل مختلف روز پرداختند و حضرت آیت ‌الله خامنه ‌ای نیز نکات مهمی درباره ‌ی مسائل مطرح‌ شده و نیز موضوع راهبردی «چگونگی ورود جوانان به میدان و شتاب یافتن حرکت عمومی کشور برای تحقق چشم‌ انداز روشن انقلاب اسلامی» بیان کردند.

دانشجویان دانشگاه های مختلف استان زنجان نیز در این دیدار حضور داشتند.مهدی رضایی از دانشجویان رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه دومین باری بود که در دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری شرکت کرده است، می گوید: دیدار مقام معظم رهبری برای همه افراد به ویژه دانشجویان حزب اللهی دارای ارج و قرب بسیاری است و همگان مشتاق حضور در چنین دیداریی هستند.

این دانشجوی زنجانی با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری در توجه به جوانان، افزود: بیشتر صحبت های مقام معظم رهبری در خصوص مدیریت جوانان و ارائه راهکار برای حل مشکلات جامعه بود.

وی می گوید: تاکید مقام معظم رهبری تشکیل دیدار بدنه دولت از جوانان متعد و حزب اللهی بود که بیشتر مورد توجه من قرار گرفت.

رضایی از جمله دانشجویانی بود که سئوالات و دغدغه های خود را به صورت خصوصی به سمع و نظر رهبر انقلاب رساند وی در این خصوص می گوید: بعد از سخنرانی و نماز،دیدار کوتاهی با حضرت آقا داشتم که ابتدا خودم را معرفی کرده و مطلب کوتاهی از مشکلات را بیان کردم که حضرت آقا گفتند به صورت مکتوب به ایشان ارائه کنم.

وی در خصوص دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری به تفاوت های این دیدار اشاره کرد و گفت: قشر دانشجو به دلیل داشتن وجه نخبگی و علمی و فعالیت در عرصه های سیاسی همواره مورد توجه بوده و می تواند با دیدی متفاوت،  مسائل را تحلیل کند.

رضایی می گوید: جوانی دارای نشاط خاصی است که یک جوان دانشجو می تواند با شجاعت و نترسی بدون اینکه در قید و بند مسائل کلان باشد حرف های خود را بدون نگاه حزبی بیان کند.

وی می افزاید: برگزاری چنین دیدارهایی از سوی شخص اول مملکت زمینه ای را فراهم می کند که دانشجویان به صورت صریح حرف خود را بزنند.

محمد مهدی خدادادی دانشجوی مهندسی عمران و دبیر کانون دانشجویی امام حسن مجتبی (ع) دانشگاه زنجان از دیگر دانشجویانی است که در دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری حضور یافت.

وی از توفیق اجباری خود می گوید که به دلیل مسائل پیش آمده برای یکی از فرماندهان بسیج دانشگاه وی به جای او به این دیدار می رود.

این دانشجوی زنجانی دیدار با شعرا و دانشجویان را از شیرین ترین و جذاب ترین دیدارهای مقام معظم رهبری عنوان می کند و می گوید: بیانات مقام معظم رهبری چراغ راهی برای آینده دانشجویان محسوب می شود.

وی می افزاید: حضرت آقا در این دیدار از جوانان و دانشجویان خواستند که منتظر این نباشند که کسی آنها را وارد عرصه کار کند بلکه باید زمینه های کار را خود این قشر فراهم کنند.

خدادادی مطالبه گری و عدالتخواهی را مهمترین دغدغه دانشجویان و جوانان در دین دیدار عنوان کرد و گفت: یک از صحبت های بسیار مهم از سوی دانشجویان این بود که جنگ را با بیست ساله ها بردیم و اقتصاد را با 60 ساله ها باختیم در حالی که با مدیریت جهادی می توان مشکلات را حل کرد.

مهدی برجی از دانشجویان دانشگاه پیام نور زنجان است که در خصوص دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان می گوید: برگزاری چنین دیدارهایی نشان می دهد که رهبری با جوانان تعامل داشته و مسائل و مشکلات این قشر را به خوبی درک می کنند.

این دانشجو نقدی هم به دانشجویان در این دیدار داشت که همه سئوالات و مسائل از سوی دانشجویان به نقد کشیده شد اما راهکاری ارائه نشد.

برجی با بیان اینکه هم افزایی لازم بین تشکل های دانشجویی نیست تا بتوانیم راهکار لازم را ارائه کنیم،گفت: همانگونه که حضرت آقا تاکید داشتند باید این هم افزایی به وجود آید.

مقدم از دانشجویان دانشگاه زنجان این دیدار را دیدار پدر امت با فرزندان امت و یکی از لذت بخش ترین دیدارهای عمرش عنوان کرده و می گوید: نقطه خلا این دیدار این بود که همه انتقاد کردند اما هیچ کس راهکاری ارائه نکرد.

وی معتقد است باید به این جمله مقام معظم رهبری که فرمودند:" درد اگر می دهید درمان هم بدهید" از سوی جنبش های دانشجویی توجه ویژه ای شود و همانگونه که دیدارهای مقام معظم رهبری با طلاب به سوی ارائه راهکار پیش رفته است، دیدار دانشجویان نیز به این سمت سوق یابد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر