logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۱۱۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در مراسم گرامیداشت سوم خرداد عنوان شد؛

نیروهای مسلح امروز در اوج اتحاد و وحدت قرار دارند/ یک ملت در دوران دفاع مقدس در صحنه بود

نیروهای-مسلح-امروز-در-اوج-اتحاد-و-وحدت-قرار-دارند-یک-ملت-در-دوران-دفاع-مقدس-در-صحنه-بود

استاندار زنجان گفت: امروز نیز همه نیروها در اوج اتحاد و وحدت قرار گرفته و باید همدیگر را تحمل کنیم.

به گزارش موج رسا; فتح الله حقیقی امروز در مراسم گرامیداشت سوم خرداد در استانداری زنجان، اظهار داشت: حق مطلب جنگ، جبهه، رزمندگی با صحبت ادا نمی شود و باید رهرو واقعی در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه حضور با صلابت با شکوه در مراسم های ملی امروز وظیفه همگانی است، افزود: انقلاب اسلامی در سایه اتحاد پیروز شد و ادامه مسیر نیز در سایه اتحاد بوده و آینده نیز باید اینگونه باشد.

مقام عالی استان ادامه داد: امروز نیز همه نیروها در اوج اتحاد و وحدت قرار گرفته و باید همدیگر را تحمل کنیم.

سردار جهانبخش کرمی در ادامه این مراسم،با تبریک سالروز عملیات غرور آفرین بیت المقدس، اظهار داشت: این مراسم به منظور قدردانی و قدر شناسی از شهدابرگزار شده است.

وی با بیان اینکه همه دست به دست هم داده و با پشتیبانی صدام یک جنگ تمام عیار را علیه نظام اسلامی ترتیب دادند ،افزود:  بیش از 50 کشور در ایران جنگ شرکت داشتند و سند رسمی در این زمینه وجود دارد.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه وقوع این جنگ ارتباط تنگاتنگی با پیروزی انقلاب اسلامی داشت، افزود: دو روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات امنیتی از قبیل ترور و کودتا علیه نظام اسلامی آغاز شد.

سردار کرمی یادآور شد: تا 22 بهمن سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 2 هزار و 500 تجاوز نظامی، زمینی و هوایی علیه نظام اسلامی انجام شد که 5 هزار و 200 نفر جانباز و شهید شدند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای عربی و اروپایی و آمریکایی با هم متحد برای وقوع جنگ علیه نظام اسلامی بودند که به همین دلیل جنگ را آغاز کردند.

این مسئول با اشاره به پشتیبانی بین المللی برای جنگ با ایران، خاطرنشان کرد: جایگاه و حضور ولایت فقیه،حضور عاشورایی مردم در صحنه، روحیه جهاد و شهادت موجب پیروزی در این جنگ شد.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه امام با اعلام بسیج عمومی نیروهای مردمی را وارد جنگ کردند، افزود: با ورود نیروهای مردمی و بسیج اوضاع معنوی جبهه ها عوض شد و شور و نشاط و معنویت در اوج قرار گرفت.

سردار کرمی با اشاره به اینکه یک ملت در دوران دفاع مقدس در صحنه بود، افزود: نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی نیز نقش ارزنده ای در پیروزی عملیات ها داستند.

وی با بیان اینکه دفاع از خرمشهر دفاع از عزت و شرف اعراب بود و تلاش می کردند ایرانی ها وارد خرمشهر نشوند، افزود: اما انتظار مردم و مطالبه امام خمینی (ره) آزاد سازی خرمشهر بود.

این مسئول گفت: در قرارگاه مرکزی کربلا با حضور آیت الله مشکینی،صدوقی و بزرگان دین با قرائت سوره فتح و با رمز یا علی بن ابیطالب این عملیات آغاز شد.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به موقعیت جغرافیایی خرمشهر و تلاش دشمن برای آزاد سازی آن، بیان داشت: با لطف خداوند متعال طرح شهید حسن باقری تصویب و نهم اردیبهشت ماه سال 61 این عملیات آغاز شد.

سردار کرمی با بیان اینکه نیروهای ایرانی به مرز بین المللی رسیدند،افزود: در مرحله سوم با وجود اینکه صدام دستور داده بود باید مناطق پس گرفته شود،اما پیشروی نیروها ادامه یافت .

وی با اشاره به اینکه در روز دوم خرداد نیروهای ایرانی به خرمشهر رسیدند، بیان داشت: صبح روز سوم خرداد ساعت 10 رزمندگان به خرمشهر وارد شدند و هر رزمنده ای که وارد می شد سجده شکر به جا می آورد و هیچ منیتی در کار نبود و هیچ کس مدعی نبود که کار خودش است.

این مسئول تصریح کرد: نیروهای زنجانی جزو نیروهای اولی بودم که وارد خرمشهر شدند و در چهار مرحله نیز خط شکن بودند//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر