logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۱۱۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان:

مسامحه در برخورد با مفسدان، پذیرفتنی نیست/ زندانی کردن افراد به خاطر مهریه مطلقا ممنوع

مسامحه-در-برخورد-با-مفسدان،-پذیرفتنی-نیست-زندانی-کردن-افراد-به-خاطر-مهریه-مطلقا-ممنوع

رئیس کل دادگستری استان زنجان با تاکید بر توجه به شعار سال گفت: مسامحه در برخورد با مفسدان، پذیرفتنی نیست.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه شورای قضایی استان که با حضور معاونین، روسا و دادستانهای حوزه های قضایی، مدیران سازمانهای تابعه و آیت الله فروغی استاد حوزه و دانشگاه برگزار شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه روزه داران و تشکر از زحمات و تلاشهای صورت گرفته در کلیه حوزه های قضایی استان اظهار کرد: امیدواریم که در ایام باقیمانده ماه مبارک رمضان بخصوص در شبهای قدر که شب های رحمت و مغفرت می باشد بهترین بهره و استفاده را ببریم.

وی ضمن اشاره به برگزاری جشن گلریزان در اکثر شهرستانها افزود: از همه روسا و دادستانها که زمینه برگزاری جشن گلریزان را در جهت ازادی زندانیان جرایم غیر عمد مالی حوزه خود فراهم کردند تقدیر و تشکر می کنم و همچنین از همه عزیزانی که بستر مشارکت بالای مردم جهت کمک در جشن های گلریزان را فرهم نمودند قدردانی می کنم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به ابلاغ دستور العمل اجرایی ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه گفت: برنامه های هفته قوه قضائیه در استان به صورت دقیق و منسجم انجام خواهد شد چرا که  هفته قوه قضائیه فرصتی است  برای تبیین اقدامات و عملکرد دستگاه قضایی و حضورمسئولین  در میان مردم که باید این امر  پررنگ تر از سایر ایام صورت بگیرد از برنامه های مهم در این ایام حضور مسئولان در نماز جمعه ها و ارائه  میز خدمت در مصلی ها و مساجد در طول هفته ، دیدار با خانواده شهدا خواهد بود که مسلما همه این برنامه ها در تصمیمات ، رفتار و عملکرد ما تاثیر خواهد گذاشت.

رئیس شورای قضایی استان بیان کرد: اجرای سیاست های قوه قضائیه یکی درزمینه  مجازات های جایگزین حبس و دیگری در بحث استفاده از پابند الکترونیکی که برخی از حوزه ها در این خصوص  خوب عمل کردند  اما برخی از حوزه های نیز عملکرد ضعیفی دارند که باید تلاش شود همگام با سیاست های قوه قضائیه حرکت کنیم

حجت الاسلام صادقی نیارکی ادامه داد: زمان حضور بنده در استان تعداد محکومان مهریه 135 نفر بود اما هم اکنون با اجرای دقیق سیاست های قوه و توجه به کاهش جمعیت کیفری زندانها اکنون هیچ محکوم مهریه در استان وجود ندارد و همه محکومین مهریه تعیین تکلیف شده اند و مطلقا در بحث مهریه زندانی نخواهیم داشت. از شوراهای حل اختلاف هم  نمیپذیریم کسی را برای مهریه به زندان بفرستد.

وی با اشاره به بحث رودخانه ها گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری بایستی به بحث رودخانه ها اهتمام و توجه ویژه  داشته باشیم. دو کار و ظیفه برعهده سازمانها گذاشته ایم یکی سازمان بازرسی و یک وظیفه نیز برای دادستانها و روسای دادگستریها که بایستی تلاش کنند تمام بستر رودخانه ها آزاد سازی شود تا از خطرات احتمالی آن جلوگیری گردد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی در این جلسه به مبارزه با قاچاق نیز تأکید کرد و افزود: با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به سال رونق تولید، یکی از موارد مهم در این راستا مبارزه جدی با قاچاق کالا می باشد و یکی از مظاهر مهم بستر سازی این امر،  مبارزه جدی با قاچاق می باشد,  مسامحه در برخورد با مفسدان ، پذیرفتنی نیست.

در این جلسه حضرت آیت الله فروغی استاد حوزه و دانشگاه گفت: باید یک بخشی از زندگی خود را به فهم معارف و تربیت نفوس اختصاص دهیم و خود را الهی تربیت نماییم و در مسیر الهی قرار بگیریم.ساختمان انسان ساختمانی است که خداوند بنا نهاده است .ملعون است کسی که بنیان توحید را از بین ببرد.

وی افزود: اعمال ما سازنده ذات ماست .زندگی را شبیه عالم حق بکنیم. خداوند آدم را به صورت خودش خلق کرده است، یکی از خصوصیات بارز الهی مهرورزی است و نظام عالم روی مدیریت رحمانی است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر