logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۴
[ شناسه خبر : ۱۱۱۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون استاندار زنجان در گفت‌و‌گو با موج رسا؛

عملیات اجرایی پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان روند کندی دارد/ 40 درصد تا پایان پروژه باقی مانده است

عملیات-اجرایی-پروژه-دو-خطه-کردن-راه-آهن-زنجان-روند-کندی-دارد-40-درصد-تا-پایان-پروژه-باقی-مانده-است

معاون استاندار زنجان با اشاره به روند اجرایی پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان گفت: این پروژه نیاز به تامین اعتبار سنگینی دارد که در سفر معاون اول رئیس جمهور این موضوع به صورت جدی پیگیری می‌شود.

مهرداد سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص دو خطه کردن راه آهن زنجان به خبرنگار اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه در سال 96 و 97 سرعت بسیار خوبی داشت و در این مدت پیشرفت این پروژه به 60 و یا بالای 60 درصد رسید.

وی بیان کرد: بخش‌هایی از این پروژه ریل گذاری شده و در بخش‌هایی نیز عملیات فنی به پایان رسیده است.

سلطانی خاطر نشان کرد: پیمانکاران این پروژه به حدی توان خود برای این پروژه هزینه کردند و این پروژه به نقطه‌ای رسیده که توان مالی پیمانکاران اجازه توسعه روند کاری این پروژه را نمی‌دهد.

وی بیان کرد: در طول دو سال گذشته در دوره استاندار قبلی و استاندار فعلی زنجان چندین و چند بار جلسات متعددی با وزیر راه و رئیس سازمان برنامه‌ریزی کشور در مورد این پروژه برگزار شده است.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز این موضوع را پیگیری کردند تا منابع مورد نیاز این پروژه تامین شود و اگر این منابع تجهیز شود 40 درصد کار برای اتمام پروژه باقی مانده است.

وی افزود: این پروژه در مرحله‌ ریل گذاری بوده و نیازمند تامین قطعات است و پیمانکاران در حال حاضر راه سازی و زیر سازی نمی‌کنند و برای اجرا پروژه به پول نقد نیاز دارند.

سلطانی بیان کرد: اگر نیاز مالی این پروژه تامین شود شاید عملیات فیزیکی آن تا اتمام کار بیشتر از 8 تا 9 ماه نباشد ولی این پروژه نیازمند یک منابع سنگینی دارد.

وی افزود: هر قدر این منابع تعویق می‌افتد با تغییر قیمت‌ها وضعیت بدتر ی‌شود ولی تمام تلاش ما تامین منابع مورد نیاز برای این پروژه است.

معاون عمرانی استاندار زنجان عنوان کرد: استاندار محترم نیز تمام تلاش خود را دارد تا بعد از ماه مبارک رمضان در سفر معاون اول رئیس جمهور به زنجان این پروژه مطرح شود و این پروژه در اولویت اول برای تامین اعتبار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در خصوص روند فعلی اجرای این پروژه به موج رسا گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی این پروژه متوقف نشده ولی کار موثر و سرعت موثری که باید در این پروژه وجود داشته باشد اتفاق نمی‌افتد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر