logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۴
[ شناسه خبر : ۱۱۱۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان مطرح کرد؛

زنجان دارای بالاترین رشد اقتصادی در میان استان های کشور/زمان استعلامات در زنجان کاهش یافته است

زنجان-دارای-بالاترین-رشد-اقتصادی-در-میان-استان-های-کشور-زمان-استعلامات-در-زنجان-کاهش-یافته-است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: استان زنجان در زمینه تولید ناخالص داخلی دارای بیشتری رشد اقتصادی در کشور است.

ابوالفضل عباسچیان امروز در گفت و گو با خبرنگارموج رسا; ،اظهار داشت: جی دی پی استان زنجان بالاترین رشد اقتصادی را در بین استان های کشور داشته است.

وی با بیان اینکه زنجان اولین رتبه را بدون نفت و با نفت سومین رتبه را در این زمینه دارد،افزود: در زمینه درآمدهای استانی نیز زنجان بالاترین رشد داشته و 350 میلیارد تومان مازاد درآمد داشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه صادرات استان زنجان علیرغم رشد منفی در کشور عملکرد مثبتی داشته است،خاطرنشان کرد:  در فضای کسب و کار نیز استان زنجان در 5 دوره متوالی رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با پنجره واحد استان در اختیار 24 استان کشور قرار گرفته است،افزود: در استان نیز 24 دستگاه اجرایی درگیر این موضوع هستند.

عباسچیان ادامه داد: استعلامات بین دستگاهی از طریق این پنجره واحد انجام می شود که زمان استعلام در استان از 3.5 سال به 60 تا 70 روز رسیده است.

وی با بیان اینکه زمان در سیستم تعریف شده است، افزود: هر لحظه کار ارباب رجوع پایان می یابد از طریق پیامک اطلاع رسانی لازم انجام می شود.

این مسئول تصریح کرد: ایجاد شفافیت و تسهیل امور و پاسخگویی به استعلامات در قالب بین دستگاهی است و تلاش می شود تا مراجعات حضوری به حداقل برسد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان بیان داشت: 32 فرآیند در این سیستم بارگذاری و زمان برای هر فرآیند تعیین شده است.

عباسچیان ادامه داد: مجوزهای سرمایه گذاری در عرض یک روز در استان زنجان صادر می شود و این طرح به صورت پایلوت کشوری تعیین شده است که نیاز به مصوبه هئیت وزیران دارد.

وی گفت: حذف حداکثری استعلامات و عوامل انسانی، شناسایی نقاط مستعد سرمایه گذاری،راهنمایی سرمایه گذار در انتخاب اراضی و حفاظت محیط زیست و کمک به تصمیم گیری سرمایه گذاران از اهداف اجرای این طرح محسوب می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر