logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۶
[ شناسه خبر : ۱۱۰۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

واگذاری معادن به مدیران و مسئولان دولتی خلاف قانون است/ با مدیرانی که قانون را دور زدند به شدت برخورد می‌شود

واگذاری-معادن-به-مدیران-و-مسئولان-دولتی-خلاف-قانون-است-با-مدیرانی-که-قانون-را-دور-زدند-به-شدت-برخورد-می‌شود

استاندار زنجان زنجان با اشاره به اینکه واگذاری معادن به مدیران و مسئولان دولتی خلاف قانون است گفت: مدیران و مسئولانی دولتی استانی که قانون را دور زدند به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه شورای معاون استان زنجان با اشاره به اینکه معادنی که مشکل‌ دارند در این جلسه مطرح می‌شود اظهار کرد: اگر معدنی که مشکل نداشته باشد قطعا در این جلسه بررسی نمی‌شود و لزوم مطرح کردن آن در این جلسه نیست.

وی با بیان اینکه هدف ما در بیان مشکلات معادن و روند واگذاری آنها است ابراز کرد: این اقدامات در حمایت از معدنکاران انجام می‌شود چرا که باید معادن به افراد صلاحیت‌دار واگذار شود.

استاندار زنجان در ادامه همچنین با تاکید بر واگذاری معادن به افرادی که صلاحیت‌ دارند انجام شود افزود: برخی مواقع معادن به افرادی که صلاحیت ندارند واگذاری می‌شود که بعد از مدتی به دلیل نداشتن صلاحت فنی، دانش معدن‌داری و عدم توانایی با مشکل مواجه می‌شود و در نتیجه حقوق دولتی پرداخت نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه گروهی باید تشکیل شود که از همه معادن استان زنجان مستند تصویری تهیه شود ابراز کرد: در این مستند جزئیات معادن به صورت زیر نویس نمایش داده شده و این کار تا یک ماه آینده در این جلسه ارائه شود.

حقیقی با بیان اینکه همچنین گزارش داده شود که برای هر معادن مجوز برداشت چقدر داده شده و در حال حاضر نیز میزان برداشت آنها چقدر است افزود: با تهیه این گزارش وضعیت معادن را بررسی می‌کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر افزایش برگزار جلسات شورای معادن بیان کرد: جلسات معادن از جمله جلسات مهم استان بوده که باید براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به صورت مرتب برگزار شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه همچنین گزارش معادنی که از روستاها استفاده کرده و عبور می‌کنند و از راه‌های روستایی استفاده می‌کنند در جلسه بعدی مطرح شود افزود: معادنی که از راه روستایی استفاده می‌کنند باید حقوق روستاییان را بدهند یا از راه دیگری برای تردد استفاده کنند.

وی با بیان اینکه همه معادنی که درخواست تعطیلی دادند باید به تعهدات مالی خود عمل کنند افزود: براساس قانون باید این تعهدات از معدنکاران اخذ شود مگر اینکه ثابت شود که واقعا مشکل داشتند.

حقیقی با اشاره به اینکه باید شناسامه معدن‌داران تهیه شود و مشخص شود که معدنداران استان از لحاظ تحصیلات در چه حدی هستند افزود: حداقل باید مشخص شود که معادن استان به چه کسانی واگذار شده است.

وی با اشاره به ممنوع بودن واگذاری معادن به مدیران و مسئولان دولتی افزود: لیست معادنی که برخی از مدیران به اسم اعضای خانواده خود یا آشنایان خود گرفتند تا یک ماه آینده به صورت محرمانه به بنده ارائه شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه با این افراد به شدت برخورد خواهد شد عنوان کرد: چنین چیزی برای مردم قابل قبول نیست و این خلاف قانون است و لیست این معادن ارائه شود تا برخورد جدی صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته استانی و شهرستانی به منظور نظارت بر فعالیت معادن استان زنجان افزود: نظارت بر فعالیت‌های معادن استان زنجان باید به صورت مستمر انجام شود.

حقیقی با اشاره به اینکه معادن شن و ماسه در برخی مناطق استان منابع طبیعی را بسیار تخریب کردند عنوان کرد: اگر امسال بارندگی شدید بود تاثیر این تخریب‌ها مشخص می‌شد.

وی افزود: اینکه ما برای همه موضوعات باید حساس شویم درست است و ما باید نسبت به دلال بازی گندم و همچنین نسبت به عوامل قانون شکنی که وجود دارد حساس شویم.

استاندار زنجان در پایان افزود: اعتقاد دارم هر کاری که انجام می‌شود و عامل مشکلات اگر دستگاه‌ها باشد باید در ابتدا از دستگاه‌ها شروع کنیم بعد به سراغ دیگران برویم.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر