logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۹
[ شناسه خبر : ۱۱۰۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان:

شهرستان ابهر 34 محکوم مالی غیر‌عمد دارد/ زندانیان جرائم غیر‌عمد افراد هنجار شکن نیستند

شهرستان-ابهر-34-محکوم-مالی-غیر‌عمد-دارد-زندانیان-جرائم-غیر‌عمد-افراد-هنجار-شکن-نیستند

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه افرادی که با گلریزان از زندان آزاد می‌شوند محکومان مالی غیرعمد هستند گفت: زندانیان جرائم غیر‌عمد مجرم نیستند.

به گزارش موج رسا; و به نقل از روابط عمومی دادگستری زنجان حجت‌الاسلام اسمعیل صادقی نیارکی در جشن گلریزان شهرستان ابهر که با حضور مسئولین و مردم نوعدوست برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی‌(ع) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه روزه‌داران‌ اظهار کرد: پیشینه فرهنگی مردم ابهر موجب شده هرساله جشن‌های گلریزان با شکوهی را برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر‌عمد با مشارکت بالای مردمی برگزار کنند. و از این جهت از شهرستانهای خوب استان می‌باشد.  

رئیس کل دادگستری استان زنجان تصریح کرد: زندانیان جرائم غیر‌عمد مجرم نیستند بلکه ناخواسته و بدون ارتکاب جرایم عمد در زندان هستند و ما در مقابل هنجار شکنان بسیار سختگیر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: کمک به زندانیان جرائم غیرعمد فقط شامل زندانی نمی‌شود بلکه فرد طلبکار نیز که مال خود را از دست داده به حق خود می‌رسد و مشکلات برطرف می‌شود.

این مقام عالی قضایی با اشاره به اینکه شهرستان ابهر 34 محکوم مالی غیر‌عمد در زندان با بدهی11 میلیارد تومان دارد بیان کرد: نباید فراموش کنیم که در جشن‌های گلریزان علاوه بر خیران، برخی از طلب کاران با بخشش کل یا قسمتی از بدهی خود در این امر خداپسندانه مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر