logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۱۰۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون وزیر کشور:

مجوزها را به قد و تیپ و جیب ندهیم/ 15 استان کشور با افزایش نرخ بیکاری مواجه هستند

مجوزها-را-به-قد-و-تیپ-و-جیب-ندهیم-15-استان-کشور-با-افزایش-نرخ-بیکاری-مواجه-هستند

معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: مجوزها را به قد و تیپ و جیب ندهیم بلکه مجوزها به نام و نام خانوادگی نیز بر اساس اهلیت و صلاحیت ارائه می شود.

به گزارش موج رسا; بابک دین پرست عصر امروز در دومین جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان اظهار داشت: ظرفیت هایی که در استان زنجان وجود دارد در بسیاری از استان های کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مجوزها را به قد و تیپ و جیب ندهیم،افزود: مجوزها به نام و نام خانوادگی نیز بر اساس اهلیت و صلاحیت ارائه می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: فرصت 60 روزه برای صدور مجوز در استان زنجان خوب است اما باید این زمان نیز کاهش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منطقه‌ای وزیر کشور با اشاره به اینکه امروز جنگ، جنگ اقتصادی است، افزود: جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به عنوان قرارگاه جنگ اقتصادی محسوب می شود.

دین پرست برضرورت تسهیل روند صدور مجوزها تاکید کرد و گفت: نباید این روند طولانی موجب خسته شدن سرمایه گذار شود.

وی بیان داشت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ستادهای جنگ است که مدیران این حوزه باید کمک شایانی به اقتصاد کشور کنند تا از گردنه های تحریم عبور کنیم.

این مسئول تصریح کرد: 30 هزار میلیارد تومان در سال گذشته از سوی دولت برای طرح رونق تولید و بازسازی و نوسازی در نظر گرفته شد که 37 هزار واحد تولیدی 25 هزار میلیارد تومان جذب کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منطقه‌ای وزیر کشور بیان داشت: 2 هزار و 308 طرح در استان زنجان در این زمینه اجرایی شده است و اقدامات مطلوبی در این حوزه انجام شده است.

دین پرست افزود: در سال گذشته 15 استان با کاهش و 15 استان با افزایش نرخ بیکاری مواجه بوده اند که استان زنجان با 8.5 درصد سه و نیم درصد نسبت به کشوری کمتر است.

وی با بیان اینکه وضعیت پرداخت طرح های رونق تولید و عشایری و روستایی بررسی و گزارشات ارائه شود، افزود: بحث انحرافات باید در این زمینه نیز بررسی شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی از مهمترین جلسات هر استان محسوب می شود که این جلسه باید در زمینه شناسایی قوانین زاید و بهبود فضای کسب و کار اقدام کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منطقه‌ای وزیر کشور برضرورت توجه به واحدهای بحرانی و مشکل دار تاکید کرد و گفت: باید مشکلات این واحدها رفع شود.

دین پرست با بیان اینکه 79 واحد تولیدی استان زنجان با 6 هزار و 677 نفر زمینه اشتغال داری مشکل هستند،افزود: 9 واحد بحرانی نیز در استان زنجان فعالیت می کند.

وی با اشاره به اولویت های 20 گانه اقتصادی در کشور، تصریح کرد: هفت ماموریت مشخص برای فرمانداران نیز در این اولویت ها تعیین شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منطقه‌ای وزیر کشور خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم مشکلات اقتصادی مشکلات امنیتی و اجتماعی ایجاد نکند و به همین منظور باید واحدهای تولیدی مشکل دار و راکد به چرخه تولید برگردند.

دین پرست برضرورت واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: باید همگان کمک کنیم تا این واگذاری هر چه سریع تر انجام شود و نباید در این زمینه مانع تراشی کرد.

وی بیان داشت: فراهم کردن زمینه های توسعه فضای کسب و کار، دانش بنیان و استارآب ها است که باید زمینه لازم در این زمینه فراهم شود.

این مسئول با اشاره به اینکه به طرح های نیمه تمام شصتا رسیدگی می شود که در این زمینه  143 طرح در کشور شناسایی شده است و بنا بر گزارش های ارائه شده در زنجان نیز یک پروژه در این زمینه وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منطقه‌ای وزیر کشور  بیان داشت: یک هزار و 297 واحد تولیدی راکد در کشور از محل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید احیا شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر