logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۳
[ شناسه خبر : ۱۱۰۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در جلسه اقتصاد مقاومتی زنجان مطرح شد؛

تشکیل کلینیک مدیریت و صنعت در استان زنجان/واحدهای راکد به چرخه اقتصادی استان برمی گردند

تشکیل-کلینیک-مدیریت-و-صنعت-در-استان-زنجان-واحدهای-راکد-به-چرخه-اقتصادی-استان-برمی-گردند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: به منظور علمی کردن فعالیت های صنعتی در استان زنجان،کلینیک مدیریت و صنعت در استان تشکیل می شود.

به گزارش موج رسا; شهرام طهماسبی عصر امروز در جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان اظهار داشت: از سال گذشته سه سیاست مهم درون زایی اقتصادی، بهره روی و دانش بنیانی در حوزه اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفت و امسال نیز این موضوعات پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه وظیفه دستگاه های اجرایی در این زمینه مشخص شده است و با پیگیری این دستگاه ها 92 درصد برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان زنجان اجرایی شده است، افزود: اقتصاد مقاومتی استان دارای کارگروه های تخصصی است که مباحث تخصصی را پیگیری می کنند.

این مسئول بیان داشت: کارگروه اقتصاد دانش بنیان ذیل کارگروه اقتصاد مقاومتی شکل گرفته است و با حضور نخبگان و مدیران اجرایی استان زنجان برگزار می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان بیان داشت: این کارگروه در حوزه تولید و اشتغال راهکارهای عملیاتی را بررسی و برنامه ارائه می کند.

طهماسبی ادامه داد: در شرایط فعلی و نبود اطلاعات دقیق از بنگاه های اقتصادی موجب شده تا تنها در چند حوزه مشخص از جمله تزریق تسهیلات بانکی و کمک به پرداخت بدهی های بانکی در زمینه رونق تولید اقدام شود.

وی با اشاره به تشکیل کلینیک مدیریت و صنعت در استان زنجان، افزود: تلاش می شود تا با توسعه علمی نسبت به رونق صنعت در استان کمک کرد.

 

*پیش بینی سرمایه گذاری 21 هزار میلیارد تومانی در زنجان 

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: امسال پیش بینی می شود حجم سرمایه گذاری استان زنجان  21 هزار میلیارد تومان باشد که زمینه اشتغال 55 هزار نفر را فراهم می کند.

فغفوری افزود: در سال گذشته سال پرتکانی در حوزه اقتصادی بود اما با پیگیری های استان و ایجاد فضای و کسب و کار، 763 درخواست سرمایه گذاری در استان زنجان ثبت شد که نسبت به سال ماقبل 26 درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه 3 درصد درخواست جواز تاسیس ها استان زنجان استان سوم در کشور بود، افزود: از نظر میزان سرمایه گذاری ها نیز 4 درصد بود که سهم بزرگی برای استان محسوب می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: 79 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده است که 29 مورد در سال گذشته با حضور استاندار و در محل کارخانجات برگزار شده است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان افزود: پروژه های بزرگی در استان زنجان در حال اجرا است که بخشی در سال جاری و بخش دیگر در سال 99 به پایان می رسد.

فغفوری بیان داشت: استان زنجان قطب تولید شوینده های کشور است که پاک سمن، گلرنگ و پاک حیات در این زمینه در استان فعالیت می کنند.

 استاندار زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: خوشبختانه زنجان استان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی برخوردار است که دارای مدیرانی با طرح های نوین اقتصادی است.

 

*بخش خصوصی زنجان شرایط را درک می کنند

فتح الله حقیقی با اشاره به اینکه بخش خصوصی استان زنجان شرایط را درک کرده و در این زمینه اقدام می کنند، افزود: زنجان در زمینه ایجاد فضای کسب و کار دارای رتبه سوم و در شاخص امنیت سرمایه گذاری نیز رتبه دوم را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری تلاش می شود واحدهای راکد به چرخه اقتصادی استان برگردند،افزود: حجم سرمایه گذاری امسال یک هزار و 500 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

استاندار زنجان گفت: همه دستگاه های استان زنجان امسال در پنج محور برنامه عملیاتی ارائه می کنند و به زودی در درگاه استانداری و دستگاه های اجرایی قرار می گیرد.

حقیقی بیان داشت: از یک هزار و 200 پروژه موجود در استان زنجان 40 پروژه به عنوان پروژه های محوری انتخاب شده است و قرار است این پروژه ها اجرایی شود.

وی افزود:  امیدواریم با حضور مدیران فعال و مردم شایسته،قدردان و بخش خصوصی جهش های اقتصادی،سیاسی، امنیتی و اجتماعی را در سال جاری شاهد باشیم.

استاندار زنجان یادآور شد: تفویض اختیار به استانداران خیلی خوب بوده است و می تواند کاملتر نیز شود.

حقیقی گفت: واردات بدون انتقال ارز برای واحدهایی که ارز دارند دارای چرخه و مکانیسم است که باید اجازه بدهیم کسانی که به معنای واقعی ارز دارند، وارد کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش قیمت همه طرح های سرمایه گذاری نیاز به بازبینی و تسریع در تصمیم گیری در بدنه ملی دارد،افزود: باید افزایش لازم در این زمینه انجام شود.

استاندار زنجان گفت: جلسات محوری استان زنجان به ویژه رفع موانع تولید در محل واحدهای تولیدی دارای مشکل برگزار می شود و تا جایگاه ملی پیگیری می شود.

حقیقی بیان داشت: امیدواریم مجموع اقدامات قوت و قدرتی برای اجرایی نقشه راه استان در بخش های مختلف شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر