logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۱۰۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

دستگاه‌ها را ملزم به ارائه نقشه راه در خصوص رونق تولید کرده‌ایم/ تعدادی از وزرا و معاونین رئیس جمهور در آینده نزدیک به زنجان سفر می‌کنند

دستگاه‌ها-را-ملزم-به-ارائه-نقشه-راه-در-خصوص-رونق-تولید-کرده‌ایم-تعدادی-از-وزرا-و-معاونین-رئیس-جمهور-در-آینده-نزدیک-به-زنجان-سفر-می‌کنند

استاندار زنجان با تاکید بر ایجاد اشتغال و رونق تولید گفت: دستگاه‌ها را ملزم به ارائه نقشه راه در خصوص رونق تولید کرده‌ایم.

به گزارش موج رسا; فتح اله حقیقی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: پیشنهادات ارائه شده در صورت استانی بودن در داخل استان و در صورت نیاز از طریق سازمان های ملی، پیگیری و رفع می شوند.

وی، تسهیل و رفع موانع تولید را یکی از رویکردهای دولت برای کمک به ایجاد اشتغال و رونق تولید خواند و خاطرنشان کرد: در این راستا تلاش می شود تا ضمن جلوگیری از تعطیلی واحدها، آن دسته از واحدهایی که از چرخه تولید خارج شده را به چرخه برگردانیم.

حقیقی ادامه داد: تمام بضاعت و تلاش دولت بر این است که رونق تولید را عملیاتی کند که ستادی برای تحقق این امر، در استان تشکیل شده جلسات آن به صورت منظم برگزار میشود.

استاندار زنجان تصریح کرد: جلسات این شورا باید با برنامه و منظم بوده و با نقشه حرکت کند تا هم برای دولت و هم برای بخش خصوصی، سودمند بوده و هم موجب گشایش برای استان باشد.

وی افزود: برای این کار، مصوبات شورا باید اجرایی شوند تا بخش خصوصی انگیزه لازم برای ادامه فعالیت را داشته باشد.

حقیقی اظهار داشت: در خصوص مسائل و مشکلات مربوط به هر یک از گروه های صنعت، معدن، کشاورزی، ساختمان و سایر گروه ها جلسات اختصاصی برگزار شده و مشکلات آن ها به طور جداگانه و به صورت تخصصی، بررسی و حل شوند.

مقام عالی دولت در استان زنجان تصریح کرد: کمیته حمایت قضایی از تولید در استان، تشکیل شده و حوزه قضایی و امنیتی استان در ایجاد بستر لازم برای سرمایه گذاری فعال است.

وی با تاکید بر لزوم کمک به رونق تولید خاطرنشان کرد: برای کمک به رونق تولید و حرکت با برنامه، تمام دستگاه ها را ملزم کرده ایم پنج برنامه مهم و اولویت دار را به عنوان نقشه راه در سال جدید به مدیریت استان ارائه دهند.

استاندار زنجان با اشاره به فعال شدن شورای مسکن استان، گفت: گام اول این بود که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را ملزم کردیم تا مشاوران املاک غیررسمی و بدون مجوز را پلمب کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اینکه پنج هزار نفر باید تا افق 1404 صاحب مسکن شوند، تمام زمین های دولت در اختیار مسکن و شهرسازی قرار گرفت تا تبدیل به مسکن شوند.

حقیقی افزود: پروژه 288 واحدی گلشهر نیز کلنگ زنی شده و پروژه 150 واحدی نیز در مجموع برای سایر شهرستان ها در حال نهایی شدن است تا عملیات اجرایی آن ها آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد بالای ثبت نام کنندگان در پروژه گلشهر، نشان می دهد که گنجایش حرکت در این مسیر زیاد است.

استاندار زنجان در خصوص حذف فرآیند نظام مهندسی در ساختمان های صنعتی، گفت: تا زمانی که مانعی بر سر راه واحدهای تولیدی و صنعتی ایجاد نشود با حذف این فرآیند، موافق نیستم اما پیشنهادات ارائه شده در خصوص تعرفه های نظام مهندسی پس از تصویب در این سازمان جهت اجرا در جلسه آتی توسط نماینده تام الاختیار سازمان ارائه شود.

وی تصریح کرد: در اجرای قانون سختی کار و زیان آور باید ضمن حفظ حقوق کارگران از کارفرما نیز حمایت شود تا اجرای این قانون، انعطاف دوجانبه داشته باشد.

حقیقی افزود: برای این منظور، کمیته ای تشکیل و نقطه نظرات اعضای مرتبط در آن جمع آوری و جهت تصویب در جلسه آتی شورا ارائه شود.

استاندار زنجان اظهار داشت: مدیران ملی به این جلسات دعوت می شوند تا آن ها نیز مسائل و مشکلات را بشنوند.

وی ادامه داد: در این راستا تعدادی از وزرا و معاونین رئیس جمهوری در آینده نزدیک به استان زنجان سفر می کند. ضمن اینکه سخنران مراسم روز جهانی قدس نیز وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خواهد بود.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر