logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۱۰۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار طارم در گفت‌وگو با موج رسا:

خرید حمایتی محصول سیر توسط تعاونی‌های روستایی/ پیگیر مشکلات سیرکاران طارم هستیم

خرید-حمایتی-محصول-سیر-توسط-تعاونی‌های-روستایی-پیگیر-مشکلات-سیرکاران-طارم-هستیم

فرماندار طارم از پیگیری حل مشکلات سیرکاران شهرستان طارم خبرداد و گفت: مقرر شده خرید حمایتی محصول سیر توسط تعاونی‌های روستایی انجام ‌شود.

ستار صفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد علت پایین بودن قیمت محصولات سیر در شهرستان طارم اظهار کرد: دو عامل هزینه‌های بالای تولید و بازاریابی در امور بازار سیر و پایین بودن قیمت این محصول دخیل است.

وی تصریح کرد: قیمت بالای نهاده‌ها٬ سموم و همچنین دستمزد بالای نیروی انسانی باعث افزایش هزینه‌های تولید سیر شده که این امر برای کشاورزان صرفه اقتصادی نداشته باشد.

فرماندار طارم به نبود تشکل و یا اتحادیه سیرکاران عنوان کرد: وجود تشکل و یا اتحادیه سیرکاران باعث یکصدا شدن کشاورزان شده که این امر در حل مشکلات آنها تاثیر گذار می‌شود.

وی عنوان کرد: تشکیل این تشکلات و اتحادیه‌ قطعا از طرف کشاورزان باید انجام شود تا مشکلاتشان به صورت واحد بیان شود.

صفری برداشت همزمان سیر در طارم با استان و سطح کشور را از عوامل افت قیمت این محصول در بازار عنوان کرد و افزود: محصول سیر در نقاط مختلف استان و کشور هر سال یک ماه با تاخیر از منطقه طارم برداشت می‌شد ولی امسال با توجه به شرایط آب هوایی برداشت محصول سیر در نقاط مختلف کشور همزمان با شهرستان اتفاق افتاد که افزایش عرضه این محصول در بازار منجر به پایین آمدن قیمت در بازار شد.

استاندار زنجان پیگیر مشکلات سیرکاران است

وی بیان کرد: برای حل مشکلات سیرکاران از طرف استاندار محترم و تعاون روستایی کشور اقداماتی در جهت حمایت از سیرکاران انجام شده و پیگیریهایی لازم صورت می‌گیرد.

فرماندار طارم بیان کرد: مقرر شده خرید محصول سیر به صورت توافقی از طریق تعاونی‌های روستایی انجام شود.

وی بیان کرد: استاندار زنجان که در پنج شنبه هفته گذشته در طارم حضور داشت به مردم این منطقه برای حل مشکلات سیرکاران قول دادند موضوع و مشکلات آنها و ایجاد خرید حمایتی در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی مطرح کنند.

صفری اظهار کرد: همچنان پیگیریهای مختلف در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.

برآورد تولید 72 هزار تن سیر در طارم

وی همچنین با اشاره به مشکل نبود صنایع تبدیلی محصول سیر در طارم بیان کرد: از همه سرمایه‌گذاران به منظور ایجاد صنایع تبدیلی سیر و یا سایر محصولات کشاورزی در طارم استقبال کرده و اقدامات حمایتی انجام می‌شود.

فرماندار طارم با بیان اینکه هر ساله به طور متوسط 70 تا 80 هزار تن سیر در شهرستان طارم تولید می‌شود افزود: امسال نیز براساس برآوردهای انجام شده تولید سیر به 72 هزار تن می‌رسد.

وی بیان کرد: از سرمایه‌گذاران در فرآوری محصول سیر از لحاظ ارائه تسهیلات و حمایت از روند سرمایه‌گذاری در این حوزه از سوی فرمانداری طارم انجام می‌شود.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر