logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۶
[ شناسه خبر : ۱۱۰۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خبر داد

گام‌های موثر بنیاد مسکن در توسعه روستاهای هدف گردشگری متناسب با ویژگی‌های بومی

گام‌های-موثر-بنیاد-مسکن-در-توسعه-روستاهای-هدف-گردشگری-متناسب-با-ویژگی‌های-بومی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: بنیاد مسکن در  توسعه روستاهای هدف گردشگری متناسب با ویژگی های بومی، گام های موثری برداشته است.

سجاد صنعتی منفرد در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: روستاهای هدف گردشگری به واسطه قابلیت هایی که در حوزه گردشگری دارند به عنوان روستای هدف معرفی شده اند و ضروری است از قابلیت های بومی محلی نیز برای توسعه این روستاها استفاده کرد .

صنعتی منفرد با بیان اینکه این نهاد، در توسعه این امر و رعایت معماری ویژه و حفظ بافت سنتی روستاهای هدف گردشگری نقش مهمی بر عهده دارد، ابراز کرد: توسعه روستاهای هدف گردشگری بر اساس ضوابط تهیه شده توسط بنیاد مسکن استان در قالب طرح های هادی امکان پذیر بوده و نباید مغایرتی با ویژگی های بافت سنتی روستاها داشته باشد.

وی تاکید کرد: حفظ کالبد و هویت روستایی به خصوص روستاهای هدف گردشگری اهمیت بسیار زیادی دارد که این مهم باید در نحوه ساخت و سازها و استفاده از مصالح بومی تقویت شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان،  به تهیه طرح و بهسازی روستاهای هدف گردشگری به تعداد 10 روستا (4 روستا دارای طرح و 6 روستا مصوب دفتر مرکزی) اشاره کرد و افزود: در حال حاضرروستاهای گلابر، ویر، خوئین و درسجین دارای طرح هادی هدف گردشگری و روستاهای ماری، حاج سیران ، ولیدر ، شیت ، علم کندی و چپ دره شش روستا جهت تهیه طرح هادی هدف گردشگری در طول برنامه ششم توسعه انتخاب شده اند.

صنعتی منفرد  با بیان اینکه، برای استفاده از ظرفیت روستاها در حوزه گردشگری و در راستای رونق اقتصادی، باید امکانات رفاهی و زیرساختی فراهم شود، ادامه داد: برخی از روستاهای استان دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی هستند که می‌توانیم گردشگری را در آن جا قوت داده و از این طریق منبع درآمدی برای روستاییان به وجود آوریم.

وی با اشاره به اینکه، اجرای طرح روستای هدف گردشگری در روستاهای استان زمینه‌ساز ایجاد اشتغال، درآمدزایی، رضایت گردشگر و حفظ محیط زیست خواهد بود، تاکید کرد: اگر گردشگری روستایی به نحوی مناسب برنامه‌ریزی و مدیریت شود، می‌تواند محرک یک‌ فرآیند توسعه در نواحی روستایی، پایداری جوامع محلی، ایجاد اشتغال، درآمدزایی، سرمایه‌گذاری و توسعه گردشگری باشد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر